اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

ادامه فعالیت واحدهای گردشگری مازندران با ظرفیت ۵۰درصدی/ 3 میلیون نفر شب اقامت در بهار ۹۹

مدیرکل گردشگری مازندران با اعلام اینکه همچنان ظرفیت‌های واحدهای پذیرایی و اقامتی مازندران ۵۰درصد است، گفت: فصل بهار امسال سه میلیون و نفر شب اقامت شب در استان داشتیم.

ادامه فعالیت واحدهای گردشگری مازندران با ظرفیت ۵۰درصدی/ 3 میلیون نفر شب اقامت در بهار ۹۹

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مازندران با دارا بودن جذابیت‌های فراوان ازجمله  دریا و جنگل همواره پذیرای گردشگران بوده و درست در زمانی که از ماه‌های قبل یعنی از دی ماه ستاد خدمات سفر را برای میزبانی از مسافران نوروزی راه‌اندازی کردند تا آمادگی کاملی برای حضور  در این زمینه داشته باشند با بلایی مواجه شدند که از کنترل انسان خارج بوده و در این برهه از زمان از سوی ستاد ملی کرونا تاکید شد که از سفر پرهیز کنند.

باتوجه به این موضوع اماکن اقامتی و پذیرایی استان پلمب شد و نتوانستند پذیرایی از مهمانان را ان هم برای حفظ سلامت همه انسان‌ها انجام دهند  در این مقطع زمانی از مردم خواسته شده که به استان سفر نکنند؛ چراکه مازندران و طبیعت آن زیبا بود، هست و خواهد بود و مهم هموطنان ما هستند که باید سفر کنند در امن ترین نقطه در کنار خانواده بودن است.

 

در چنین شرایطی تاسیسات گردشگری داوطلبانه تعطیل کردند و پذیرایی دفاتر اجرای تور را متوقف کردند تا این مهم را ثابت کنند تا وقتی همه امکانات به عنوان گردشگری وجود ندارد سفر بی مفهوم خواهد بود.

با آغاز تعطیلات عید فطر و همچنین تعطیلات روزهای گذشته باتوجه به بررسی شرایط و تصمیم‌گیری ستاد ملی کرونا واحدهای گردشگری استان با ۵۰درصد ظرفیت آغاز به کار کردند که همچنان این وضعیت ادامه دارد.

 

باید گفت مازندران، استان گردشگری است و افراد بسیاری در این زمینه امرارمعاش می‌کنند که با تلاش صورت گرفته به برخی بیمه بیکاری پرداخته شد و طی تعطیلات چند ماهه واحدهای پذیرایی و اقامتی در هزینه‌های خود ماندند.

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: اعتقاد داشتیم بحث سلامت و بهداشت مهم است، به مرور زمان معیشت دخیل شد.

سیف‌الله فرزانه با اشاره به تعطیلی چند ماهه واحدهای پذیرایی و اقامتی مازندران، افزود: از روزهای پایانی اردیبهشت ماه امسال واحدهای پذیرایی و اقامتی استان با ۵۰درصد ظرفیت آغاز به کار کردند.

وی بیان کرد: طی تعطیلات عیدفطر و تعطیلات اخیر مسافران زیادی وارد استان شدند که پذیرایی خوبی از مسافران البته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشتیم.

مدیرکل گردشگری مازندران اظهار کرد: در فصل بهار امسال؛ ۳ میلیون و ۷۵۰هزار نفر شب اقامت داشتیم.

فرزانه با اعلام اینکه همچنان ظرفیت‌های واحدهای پذیرایی و اقامتی مازندران ۵۰درصد است، گفت: امیدواریم با شکست ویروس کرونا بتوانیم میزبانی کاملی از مسافران را داشته باشیم.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول