اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

خسارت 430میلیاردی کرونا به گردشگری مازندران/ بازگشایی واحدها براساس ابلاغ ستاد ملی کرونا است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: خسارت کرونا به واحدهای گردشگری مازندران بیش از 430 میلیارد تومان بوده که شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، اقامت‌گاه بوم گردی، خانه بین راهی، خانه مسافر و سایر واحدهای گردشگری و پذیرایی بوده است.

خسارت 430میلیاردی کرونا به گردشگری مازندران/ بازگشایی واحدها براساس ابلاغ ستاد ملی کرونا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، توسعه استان مازندران با توجه به دارا بودن جذابیت‌های طبیعی و خدادادی از جمله دریا و جنگل در گرو بحث گردشگری بوده که طی سال‌های اخیر گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است ولی شیوع ویروس کرونا آن هم بهترین زمان کسب و کار گردشگری یعنی نوروز ۹۹ این فرصت را از مازندران گرفت.

اقدامات و فعالیت‌های خوبی در زمینه توسعه گردشگری استان صورت گرفته که همین موضوع هم موجب شد مردم سراسر کشور در تعطیلات برای حضور در این استان سرسبز برنامه‌ریزی کنند ولی کرونا تمامی این رویاها را نقش بر آب کرد و واحدهای گردشگری که در این مدت به‌عنوان واحدهای پرخطر بودند از همان ابتدا بحث پلمب در دستور کار قرار گرفت.

گردشگری در استان صنعت نوپایی بوده که به کمک سرمایه‌گذاری در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفت ولی شیوع کرونا مشکلات بسیاری ایجاد کرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: خسارت کرونا به واحدهای گردشگری مازندران بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان بوده که شامل هتل، متل، هتل آپارتمان، اقامتگاه بوم‌گردی، خانه بین راهی، خانه مسافر و سایر واحدهای گردشگری و پذیرایی بوده است.

مهران حسنی با اشاره به وجود بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ واحد گردشگری در استان مازندران، گفت: گردشگری مازندران سرمایه‌گذاری خوبی را تجربه کرد که برای جلوگیری از هدر رفت این سرمایه‌گذاری و خسارت به آن باید اقدامات جدی در دستور کار قرار گیرد.

وی در ارتباط با بازگشایی واحدهای گردشگری و پذیرایی در استان مازندران، تصریح کرد: بازگشایی این واحدها تابع سیاست‌های ستاد ملی کرونا است که در صورت ابلاغ نسبت به بازگشایی این واحدها اقدام می‌شود ولی با توجه به اینکه مراکز اقامتی و پذیرایی جز مراکز پرخطر محسوب می‌شوند هنوز دستورالعملی در این زمینه ابلاغ نشده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول