اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

معرفی دبیر جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»/ صدور مجوز ۶ فیلم داستانی

مریم دوستی نویسنده و کارگردان سینما با مجوز سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان موسس و دبیر جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» منصوب شد.

معرفی دبیر جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰»/ صدور مجوز ۶ فیلم داستانی

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، روابط عمومی نخستین جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» اعلام کرد مریم دوستی به عنوان موسس و دبیر جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» معرفی شده است.

دوستی نویسنده، مدرس و کارگردان و کارشناس ارشد سینما از دانشگاه هنرهای دراماتیک سوئد است و پیش از این طراحی چهره‌پردازی پروژه‌های تلویزیونی و سینمایی مختلف، ساخت ۱۵ فیلم کوتاه داستانی و مستند را برعهده داشته است. او با فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» نیز در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. 

جشنواره فیلم کوتاه «سلفی ۲۰» نخستین جشنواره سینمایی با موضوع زندگی پساکروناست که نتایج و تبعات شیوع این ویروس را بر انسان، جامعه، محیط زیست، سیاست، اقتصاد و... بررسی می‌کند.

* اعلام آخرین مصوبات شورای پروانه نمایش آثار غیرسینمایی

صدور پروانه نمایش آثار غیر سینمایی با عرضه ۶ عنوان فیلم داستانی بلند و ۶ عنوان فیلم داستانی کوتاه موافقت کرد.

شورای پروانه نمایش آثار غیر سینمایی، برای داستانی بلند «عباس عباس» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مانی نوری، «مانده از آسمان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حبیب‌الله بهمنی و نویسندگی شفیع آقامحمدیان، «برگ و باد» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی علیرضا منفرد، «هشدار برای صغرا ۱۱» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی عباس فکری و نویسندگی حمیدرضا صفار، «بی‌آب و نان، بیابان» به تهیه‌کنندگی جواد نوروز بیگی، کارگردانی و نویسندگی مهدی گلستانه مقدم، «ازدواج کم دردسر» به تهیه‌کنندگی آمنه بشیری، کارگردانی و نویسندگی بیژن شیرمرز و برای داستانی کوتاه «گاو آمریکایی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی فاطمه طوسی، «عزیز» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی سیدمهدی موسوی بزرگی، «هدیه» به تهیه‌کنندگی اشکان اشکانی، کارگردانی و نویسندگی سحر ستوده‌منش، «جونده» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی نوید صراتی و نویسندگی کریم لک‌زاده، «شماره ۲۹» به تهیه‌کنندگی مریم خلیلی، کارگردانی و نویسندگی هادی رحیمی خواص و «جاده فرعی» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی مهدی گلستانه مقدم پروانه نمایش صادر شد.

* آغاز فیلمبرداری «بابا سیبیلو» از ابتدای تابستان 
با صدور پروانه ساخت «باباسیبیلو» نخستین فیلم بلند سینمایی «ادوین خاچیکیان»، به زودی پس از پایان مراحل پیش‌تولید این فیلم مقابل دوربین خواهد رفت.
‎ احمد احمدی تهیه کننده این فیلم ضمن اعلام این خبر گفت : پیش تولید فیلم  را از زمستان سال گذشته آغاز کرده بودیم اما با توجه به شرایط کرونا و بر اساس توصیه های ستاد مبارزه با کرونا پروژه را تعطیل کردیم و از هفته گذشته  با صدور پروانه ساخت از سوی سازمان سینمایی و رعایت پروتکل های بهداشتی پیش تولید  فیلم را مجددا آغاز کردیم و هم اکنون در حال  عقد قرارداد با بازیگران اصلی فیلم و عوامل پشت دوربین هستیم.
‎ادوین خاچیکیان فرزند ساموئل خاچکیان است که در تعدادی از آثار پدرش به عنوان تدوینگر و دستیار کارگردان حضور داشته است.

 

 

 

* پوستر «سوگند» رونمایی شد

فیلم داستانی «سوگند»، به کارگردانی محمدحسین حقیقت و تهیه‌کنندگی عباس صالح مدرسه‌ای است و پوستر آن اخیراً رونمایی شده.

این فیلم که ساخت آن اخیرا به پایان رسیده، روایت دختر جوانی است که بر اثر یک تصادف، پدرش و به تدریج بینایی خود را از دست می‌دهد. جهان تاریک او و تقابل غیر قابل پیش‌بینی‌اش با برخی مسائل باعث می‌شود تا بیننده با داستانی غافلگیرکننده مواجه شود.

سارا باقری، حدیث نیکرو، بهرام امانی، علی ایرجی، سمانه محمدی، مرتضی زینل، مهیار وقاری، ایمان قاطعی فر و حسن زاهدی بازیگرانی هستند که در این فیلم ایفای نقش کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول