اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

«سوگند» آماده نمایش شد/ صداگذاری فیلم «ما که هستیم؟»

تدوین و صداگذاری «سوگند» به کارگردانی محمد حسین حقیقت به پایان رسید و این فیلم آماده نمایش شد.

«سوگند» آماده نمایش شد/ صداگذاری فیلم «ما که هستیم؟»

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، فیلم داستانی «سوگند»، به کارگردانی محمدحسین حقیقت و تهیه‌کنندگی عباس صالح مدرسه‌ای آماده نمایش شد.

این فیلم که ساخت آن اخیرا به پایان رسیده، روایت دختر جوانی است که بر اثر یک تصادف، پدرش و به تدریج بینایی خود را از دست می‌دهد. جهان تاریک او و تقابل غیر قابل پیش‌بینی‌اش با برخی مسائل باعث می‌شود تا بیننده با داستانی غافلگیرکننده مواجه شود.

 

 

حقیقت که «سوگند» اولین ساخته او در مقام کارگردان است، در این فیلم نیمه‌بلند بازیگرانی همچون سارا باقری، حدیث نیکرو، بهرام امانی، علی ایرجی، سمانه محمدی، مرتضی زینل، مهیار وقاری، ایمان قاطعی فر و حسن زاهدی را به بازی گرفته است.

از دیگر عوامل فیلم «سوگند» می‌توان به لاله گلرخ عربانی نویسنده فیلمنامه، مازیار بهروز مدیر فیلمبرداری، هادی سلیمانزاده صدابردار، سیامک مهماندوست تدوینگر و مسعود سخاوت‌دوست آهنگساز اشاره کرد.

 

 

* «ما که هستیم؟» وارد مرحله صداگذاری شد

سپرى شدن مرحله تدوین و صداگذارى فیلم سینمایى «ما که هستیم؟» از پوستر این فیلم که طراحى آن را کارگردان فیلم انجام داده، رونمایى شد.

ابوالحسن کیوان، تهیه کننده و کارگردان این اثر؛ نقاش، مجسمه‌ساز و معمار است. او درباره زمان نمایش فیلم گفته است: به دلیل محتوا و ساختار غیرتجاری فیلم، حساسیت در یافتن جایگاه و زمان مناسب نمایش آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

اولین نمایش فیلم «ما که هستیم» قرار بود در جشنواره جهانی فیلم فجر باشد که به دلیل شیوع بیماری «کرونا» و لغو شدن این جشنواره، منتفی شد.

مراحل فیلمبرداری این فیلم که لوکیشن‌های آن در تهران (اطراف دماوند) و شیراز( تخت جمشید و حافظیه) است، به دلیل شیوع بیماری کرونا با شرایط دشواری همراه بود.

در خلاصه داستان «ما که هستیم» آمده است: بهرام، فرصت زندگی با دختر مورد علاقه‌اش را از دست می‌دهد، چون او مهاجرت می‌کند. بعد پی می‌برد پدر و مادرش آنهایی نیستند که او را بزرگ کرده‌اند. زندگی او از این به بعد دستخوش چالشی عمیق می‌شود و عشق و هویتش را از دست رفته می‌بیند. این مسائل درون او را به هم می‌ریزد و منجر به پرسش‌هایی می‌شود که آزارش می‌دهند...

گروه بازیگران این فیلم را افشین نخعی، محمدرضا برزگر، مهدی‌خان احمدی، رایا نصیری، نینا برزگر، الهه پوررستمی، معصومه دشتی، شیما الله‌بیگی، آزاد پارسایی‌نژاد، مهدی ضیغمی مقدم، منصور زارع، معصومه زاهدی، هانی نیکو پیام و هنرمند خردسال، تلما رفعت خواه تشکیل می‌دهند.
برخی دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از: مدیر فیلمبرداری: محمدرضا سجادیان، مدیر صدابرداری: میثم حسنلو، مدیر تولید: نریمان اقبالی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: بهارک فرامرزی، موسیقی: نینا برزگر.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول