اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

اختیار اتخاذ تصمیمات جدی‌تر به ستادهای استانی کرونا داده شود/ همه امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس غیرحضوری شود

نماینده غرب هرمزگان گفت: از وزارت بهداشت می‌خواهیم امکانات و تجهیزات بیشتری برای عبور از بحران کرونا به هرمزگان ارسال کنند.

اختیار اتخاذ تصمیمات جدی‌تر به ستادهای استانی کرونا داده شود/ همه امتحانات دانشگاه‌ها و مدارس غیرحضوری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس عصر امروز در گفت‌وگو با ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت خواستار افزایش اختیارات ستادهای استانی کرونا برای اتخاذ تدابیر ویژه‌ای به منظور جلوگیری از بحرانی‌تر شدن وضعیت شیوع این بیماری شد.

وی با تقدیر از تلاش‌های وزارت بهداشت و کارکنان حوزه بهداشت و درمان، گفت: در شرایط بحرانی شیوع کرونا در هرمزگان و بخصوص در بندرعباس، ضروری است همه بخش‌ها مشارکت هرچه گسترده‌تری با ستاد کرونا بخصوص در استان‌های بحرانی برای غلبه بر این بیماری داشته باشند.

نماینده بندرلنگه، بستک و پارسیان در خانه ملت تصریح کرد: ابتلای بیش از ۱۶۳ نفر از اعضای کادر درمان در استان هرمزگان به کرونا گواه دیگری بر شرایط حاد و بحرانی هرمزگان است و اخذ تصمیمات کلیدی در این زمینه برای جلوگیری از شیوع کرونا ضروری است.

وی، خواستار برگزاری غیرحضوری همه آزمون‌های مدارس در تمام مقاطع شد و گفت: مسئولیت جان دانش‌آموزان و معلمان بر عهده آموزش و پرورش است و اطلاعات موثق و متقنی وجود دارد که برخی دانش‌آموزان و معلمان در روزهای اخیر در پی حضور در مدرسه و تجمعات دانش‌آموزی به کرونا مبتلا شده‌اند که جای نگرانی دارد.

این نماینده هرمزگان همچنین با اشاره به تصمیم دانشگاه علوم پزشکی استان در اصرار به بازشدن دانشگاه و حضور دانشجویان در بخش بالینی و احتمال قوی به خطر افتادن جان این دانشجویان، گفت: باید این مهم را تا عبور از پیک کرونا به تاخیر انداخت تا شرایط حادتری بر استان تحمیل نشود.

جباری از حریرچی خواست تا تجهیز آزمایشگاه‌های جدید تشخیص کرونا در استان سریع‌تر انجام و امکانات بیشتری برای مقابله با کرونا و درمان بیماران به هرمزگان ارسال شود چرا که اکنون در هرمزگان کمبودهای اساسی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و کیت تشخیص وجود دارد

وی عنوان کرد: در استان‌های همجوار چندین آزمایشگاه تشخیص کرونا راه‌اندازی و فعال شده است و ضروری است تا در غرب هرمزگان به مرکزیت بندرلنگه نیز سریع‌تر آزمایشگاه تشخیص کرونا فعال شود.

این نماینده هرمزگان با بیان این که باید سهم بیشتری از اعتبارات حمایتی کرونا که از صندوق ذخیره ارزی برداشت شد به هرمزگان تخصیص یابد و گزارش دقیقی از هزینه‌کرد این بودجه به مجلس ارائه شود.

انتهای پیام/۳۲۶۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول