اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

انتخاب هیأت رئیسه قوی تابعی از موقعیت‌شناسی نمایندگان نسبت به شرایط کشور است

منتخب مردم غرب هرمزگان در خانه ملت گفت: انتخاب یک هیأت رئیسه قوی تابعی از موقعیت‌شناسی نمایندگان نسبت به رسالت سنگینی است که در این دوره بر دوش دارند تا بتوانند شفافیت را در مجلس تقویت و زمان گران‌بهای خانه ملت را صرف رفع گرفتاری‌های مردم کنند.

انتخاب هیأت رئیسه قوی تابعی از موقعیت‌شناسی نمایندگان نسبت به شرایط کشور است

احمد جباری صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: هیأت رئیسه قوی ضامن صلابت مجلس و حفظ جایگاه آن در شئون مختلف است و نقش تنظیم‌کننده روابط میان قوا را ایفا می‌کند.

وی با بیان این که در سال آخر فعالیت دولت دوازدهم قرار داریم و معمولا سال پایانی فعالیت‌ دولت‌ها با رهاشدگی امور و ایجاد حواشی زائد همراه است و لذا نقش و جایگاه مجلس تازه‌نفس و هوشیار در امورات کشور پررنگ می‌شود، افزود: هیات رییسه مجلس به مثابه پیشانی مجلس عمل می‌کند و در پیگیری خواست مردم که از طرق مختلف از سوی نمایندگان مطرح می‌شود، می‌تواند به ارتقای نقش مجلس در امورات کشور کمک کند.

منتخب مردم غرب هرمزگان در خانه ملت اضافه کرد: انتخاب یک هیأت رئیسه قوی تابعی از موقعیت‌شناسی نمایندگان نسبت به رسالت سنگینی است که در این دوره بر دوش دارند تا بتوانند شفافیت را در مجلس تقویت و زمان گران‌بهای خانه ملت را صرف رفع گرفتاری‌های مردم کنند و در تصویب هر طرح و لایحه‌ای منافع عمومی را در نظرگرفته و مانع از سهم‌خواهی‌های فرامجلسی شوند.

جباری با تصریح بر اینکه اصلاح ساختار نظام مدیریتی و بودجه‌ریزی کشور و سوق دادن آن از چانه‌زنی و لابی‌گری به سمت عدالت در توزیع منابع و حرکت به سمت توسعه پایدار از دیگر اولویت‌های مهم مجلس آینده و بخصوص هیات رییسه آن است.

وی به ضرورت در نظرگرفتن دو عنصر پختگی و وزانت در ترکیب هیات رییسه آینده مجلس اشاره و گفت: بخشی قابل توجهی از نمایندگان مجلس در این دوره سابقه نمایندگی ندارند و لذا ممکن است شاهد برخی تعارضات در تصمیم‌ها و نابلدی‌ها در ماه‌های ابتدایی فعالیت مجلس باشیم که از قضا این زمان با ماه‌های پایانی فعالیت دولت همزمان شده است و اینجاست که نقش یک هیات رییسه‌ی با تجربه در عرصه سیاست و درک مصالح کشور ضرورت دوچندانی می‌یابد.

منتخب مردم غرب هرمزگان درباره تعدد کاندیداها برای تصدی پست ریاست مجلس آینده نیز عنوان کرد: ریاست مجلس به مثابه ریاست یکی از قوای سه‌گانه کشور است و هرچه از وزن رای بالاتری در مجلس برخوردار باشد با قدرت و تمرکز بیشتری می‌تواند بر امورات کشور نقش نظارتی قوه مقننه را راهبری کند.

وی ادامه داد: لذا نکته‌ای که بنده در روزهای اخیر در نشست‌های مهم با منتخبان مردم از شهرهای مختلف کشور بر آن تاکید داشتم، پرهیز از تعدد و فراوانی کاندیداها برای پست ریاست مجلس بود تا بتوانیم شاهد انتخاب رییسی برای مجلس باشیم که حداقل دوسوم رای نمایندگان را دارا باشد و تعدد کاندیداها مانعی بر سر این راه است.

عضو کمیسیون عمران مجالس هشتم و نهم همچنین اظهار کرد: کمیسیون‌های تخصصی مجلس آینده نیز در طراحی، برنامه‌ریزی، رصد دقیق و چاره‌اندیشی برای معضلات کشور نقش ویژه‌ای بر دوش دارند و حضور قدرت‌مندانه منتخبان ملت در کمیسیون‌ها می‌تواند به توفیق هیات رییسه در هدایت مطلوب مجلس آینده بسیار اثرگذار باشد.

انتهای پیام/۳۲۶۴/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول