اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  آموزش

آمادگی 40 دانشگاه برای راه‌اندازی و تقویت مراکز هدایت شغلی

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: سعی شده مهارت‌ها و هدایت شغلی در دانشگاه‌ها به صورت تکمیلی با دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی علاوه بر دروس معمولی تقویت شود.حدود 40 دانشگاه آمادگی راه اندازی و تقویت مراکز هدایت شغلی را دارند.

آمادگی 40 دانشگاه برای راه‌اندازی و تقویت مراکز هدایت شغلی

محمدسعید سیف مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره ارتباط بین دروس دانشگاهی و بازار کار،گفت: تحصیلات و رشته‌های دانشگاهی نسبتاً کلی و در جهت آماده‌سازی و توانمندسازی دانشجویان است. آمادگی  جهت قبول یک شغل خاص ، نیازمند مهارت‌ها و آموزش‌های تکمیلی خواهد بود؛ لذا نمی‌توان متناظر با هر شغل یک رشته دانشگاهی داشت. 

*  تقویت و راه‌اندازی ۴۰ مرکز هدایت شغلی در دانشگاه‌ها 

وی افزود: طی سال‌های اخیر سعی شده مهارت‌ها و هدایت شغلی در دانشگاه‌ها به صورت تکمیلی و با یکسری دوره‌ها و کارگاه‌های تخصصی علاوه بر دروس معمولی تقویت شود و دانشجویان علاوه بر کسب توانایی‌های پایه با مهارت‌ها و توانمندی‌های شغلی نیز بهتر آشنا شوند. خوشبختانه در اکثر دانشگاه‌ها این حرکت در حال انجام است و هم اکنون حدود ۴۰ دانشگاه آمادگی لازم برای راه اندازی مراکز هدایت شغلی را دارند.

مدیرکل ارتباط با صنعت وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری اضافه کرد: مساله دیگر علم این است که مراکز و دستگاه‌های اجرایی نیز باید برای آشنایی بیشتر دانشجویان فرصت‌های مناسبی برای کارآموزی و کارورزی فراهم کنند تا دانشجویان در حین تحصیل درک بهتری از مشاغل و مهارت‌های مربوطه پیدا کنند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول