اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

فارس من| هدف‌گذاری وزارت علوم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان/ ۴۳ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: ۲۳ دانشگاه برای تاسیس مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی انتخاب شدند و در‌ آینده این مرکز در ۲۰ دانشگاه دیگر هم تاسیس می‌شود و دانشگاه‌ها برای کمک به اشتغال‌زایی دانشجویان حمایت مالی می‌گیرند.

فارس من| هدف‌گذاری وزارت علوم برای اشتغال فارغ‌التحصیلان/ ۴۳ مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی در دانشگاه‌ها ایجاد می‌شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس با ثبت سوژه در سامانه فارس من با عنوان «بی‌توجهی محض مسئولین به اشتغال دانشجویان» از وضعیت اشتغال دانشجویان پس از فراغت از تحصیل گله کرد‌ه‌اند.

با بالارفتن تعداد امضاهای این سوژه خبرنگار فارس این موضوع را با مسوول مربوط مطرح کرده است.

*پیگیری خبرنگار فارس

محمد سعید سیف مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس با اشاره به گزارش اقدامات انجام شده در زمینه اشتغال دانشجویان و فارغ التحصیلان در سال ۹۸ و برنامه‌های سال ۹۹ در این زمینه، اظهارداشت: توسعه فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکزآموزش عالی خوشبختانه باعث افزایش تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی شده و ضروری است برای هماهنگی و اثربخشی این دانش‌آموختگان در جامعه برنامه‌های مناسبی تدوین شود.

* افزایش نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در سال های اخیر

به گفته وی، آمارها، اطلاعات و پژوهش های انجام شده درخصوص وضعیت اشتغال کشور، حاکی از افزایش نرخ بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی در سال های اخیر بوده است. با توجه به رشد تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، تخصصی تر شدن مشاغل و حرکت به سمت کسب و کارها بر پایه فناوری، توسعه مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان و لزوم توسعه و بهره‌وری صنایع کشور، ایجاد مراکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی جهت افزایش اشتغال پذیری دانش‌آموختگان امری ضروری است.

* ۲۳ دانشگاه برای ایجاد مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی انتخاب شدند

سیف تصریح کرد: از این رو، برنامه‌ریزی‌های مناسبی توسط دفتر ارتباط با جامعه و صنعت صورت گرفته و در سال ۹۸، حدود ۴۰ دانشگاه که شرایط ایجاد تاسیس مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی را داشتند برای تاسیس این مرکز به وزارت علوم اعلام آمادگی کردند.

به گفته مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، درخواست این دانشگاه‌ها برای تاسیس مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی ارزیابی شد و از بین ۴۰ دانشگاه متقاضی ایجاد مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی با درخواست ۲۳ دانشگاه برای ایجاد این مرکز موافقت شد.

سیف ادامه داد: به این ترتیب ۲۳ دانشگاه برای تاسیس مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی انتخاب شدند و از دانشگاه‌های انتخاب شده مورد حمایت مالی خواهد شد.

مدیر کل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در مرحله بعدی، حمایت مالی از ۲۰ دانشگاه دیگر هم انجام خواهد شد که اقدامات مربوط در دست انجام است.

*برنامه ۶ ماه آینده مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی تعیین شد

وی افزود: به منظور هماهنگی و برنامه ریزی مناسب اولین جلسه هماهنگی با نمایندگان ۲۳ دانشگاه منتخب در آخرین روزهای بهمن ۹۸ برگزار شد و در این جلسه پس از ارایه تجربیات دانشگاه های صنعتی شریف (رصد اشتغال)، صنعتی امیرکبیر (کارآموزی)، خوارزمی (مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی)، دانشگاه تهران و سامانه مجازی باما برنامه پیشنهادی ۶ ماه آینده این مرکز تعیین و ابلاغ شد. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول