اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

تاکید مجدد رهبر انقلاب بر نقش جوانان، دانشجویان مومن و انقلابی را بیش از گذشته دلگرم کرد

دبیرکل اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب در هر شرایطی پای صحبت‌های دانشجویان می‌نشینند نشان‌دهنده اهمیتی است که ایشان برای جنبش دانشجویی قائل هستند.

تاکید مجدد رهبر انقلاب بر نقش جوانان، دانشجویان مومن و انقلابی را بیش از گذشته دلگرم کرد

حسین زینلیان بروجنی دبیرکل اسبق جامعه اسلامی دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس درباره دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب گفت: عملکرد جنبش دانشجویی ایران با توجه به عملکرد و سابقه‌ای که در شکل گیری انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و تسخیر لانه جاسوسی دارد و همچنین عملکردی که تا به امروز داشته، نشان می‌دهد که گام‌های بزرگی را برداشته است.

وی با اشاره به حضور جنبش دانشجویی در صحنه‌های مختلف افزود: اعضای جنبش دانشجویی فرزندان همین مردمی هستند که در کوچه و خیابان‌ها آنها را می‌بینیم برای همین جنبش دانشجویی کاملا مشکلات را درک کرده و می کند.

زینلیان اضافه کرد: گاهی به گونه‌ای برخی مسئولان با جنبش دانشجویی برخورد می کنند که گویی جنبش دانشجویی بی‌خبر از همه جاست ولی جنبش دانشجویی مسلمان ایران در کف جامعه، مشکلات را کاملا درک می‌کند و می‌بیند و در هر اتفاقی که به نفع مردم نیست هم می‌بینیم که جنبش دانشجویی در صف اول در کنار مردم است. در مسائلی مانند برجام، اف ای تی اف و ... هم می بینیم که جنبش دانشجویی مسلمان در صف اول نقش آفرینی می کند.

وی ادامه داد: حتی وقتی بحث شیوع کرونا هم مطرح می شود باز می بینید که جنبش دانشجوئی در کنار مدافعان سلامت قرار می گیرد و با اقدامات شبانه روزی برای مبارزه با این ویروس تلاش می کند.

زینلیان با اشاره به عدم تعطیلی دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب گفت: شما می بینید در حالی که همه دیدارها و برنامه ها در کشورهای مختلف و البته کشور ما تعطیل شده، رهبر معظم انقلاب شنیدن مطالب و دغدغه‌های دانشجویان و گفت و گو با جنبش دانشجویی را تعطیل نمی کنند و بدون واسطه حرف کف جامعه که از سوی دانشجویان مطرح می شود را می شنوند که این نشان دهنده اهمیتی است که رهبر انقلاب برای جنبش دانشجویی قائل هستند.

وی اضافه کرد: جنبش دانشجویی، جنبشی نیست که فقط به دنبال نق زدن و مچ گیری از مسئولان باشد، آنچه امروز ما شاهدیم یک جنبش دانشجویی متخصص، متعهد و جنبشی که است که از کف دانشگاه برآمده و مشکلات جامعه را به خوبی رصد کند و می تواند این مشکلات را به مسئولان منتقل کند، اما گاهی می بنیم از سوی برخی مسئولان یا دیدارها تشریفاتی می شود یا دیداری اتفاق نمی افتد ولی از آن سو هرساله در محضر رهبر معظم انقلاب، جنبش دانشجویی پشت تریبون قرار گرفته و صریح حرف خودش را زده است.

دبیرکل اسبق جامعه اسلامی دانشجویان درباره چگونگی انتخاب متن هایی که دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب قرائت می کنند، اظهار داشت: از نظر محتوایی هیچ کسی روی متن های تشکل‌های دانشجویی نظر نمی‌دهد چون اصلا امکان دارد دانشجویی که پشت تریبون قرار می‌گیرد از روی متن نخواند، در سال های قبل هم دیدیم که برخی دانشجویان برخی سخنان خود را بدون متن بیان کرده اند.

زینلیان تصریح کرد: متن هایی که قرائت می شود برآیند عملکرد یک تشکل است درباره اتفاقات مختلف، جنبش دانشجویی در زمانی که خدمت رهبر معظم انقلاب می‌رسد، سئوالات و ابهاماتی را که در طول یکسال گذشته با آن مواجه شده را مطرح می کند و متن ها از سوی شورای مرکزی اتحادیه‌ها و با هم اندیشی با اعضای تشکل‌ آماده می شود.

وی گفت: در دیدار امسال شاهد بودیم رهبر انقلاب با اشاره به بعضی نقطه نظرات دانشجویان مانند جوانگرایی، دولت جوان و حزب اللهی و مساله محوری در فعالیت دانشجویی سخنان راهگشایی نیز بیان فرمودند که ابهامات و بعضی سوبرداشت‌ها در این زمینه‌ها شفاف شد و تاکید ایشان به نقش جوانان و دانشجویان بیش از پیش جوانان مومن و انقلابی را دلگرم کرد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول