اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب؛ فرصتی برای مسئولان دستگاه‌های مختلف

دانشجویان در دیدار با رهبر انقلاب معمولا نکاتی را مرتبط با دستگاه‌های مختلف به زبان می آورند که جا دارد آن دستگاه‌ها و مجموعه‌ها از این فرصت بوجود آمده استفاده کرده زمینه برگزاری جلساتی با دانشجویان و نخبگان را فراهم کنند.

دیدار دانشجویان با رهبر انقلاب؛ فرصتی برای مسئولان دستگاه‌های مختلف

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، حجت الاسلام صادق اکبری‌اقدم مسئول نهاد رهبری دانشگاه علامه طباطبایی طی یادداشتی درباره دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب نوشت: دیدار امسال رمضانی فعالان دانشجویی با مقام معظم رهبری جلسه ای مفید بود که نکات قابل تاملی هم از سوی رهبر معظم انقلاب و هم از سوی دانشجویان در آن مطرح شد و تحلیل و بررسی همه موارد طرح شده در جلسه و طراحی راهکارهایی برای کاربردی کردن آنها نیاز به یک کار کارشناسی دقیق تری دارد اما یکی از نکات قابل تاملی که از سوی رهبر انقلاب طرح شد و شاید مهم ترین منطق برای تشکیل چنین جلسه ای است این بخش فرمایشات بود:

« این بسیار چیز با ارزشی است؛ این مطالبه‌گری را از دست ندهید، این آرمان‌خواهی را از دست [ندهید]. اینها آرمان‌خواهی است؛ ممکن است بعضی از این چیزهایی که شما مطالبه می کنید عملی نباشد که واقع قضیّه هم همین است؛ یعنی وقتی انسان وارد عمل شد مشکلات کار میدانی برای او بیشتر آشکار می شود، معلوم می شود که همه‌ آن چیزهایی که می خواستیم، یا نمی توانسته عملی بشود یا نمی توانسته به این زودی عملی بشود؛ لکن خودِ این آرمان‌خواهی باارزش است؛ برای اینکه اگر آرمان‌خواهی وجود نداشته باشد راه را گم می کنیم؛ این آرمان‌خواهی موجب می شود که ما راه را گم نکنیم و وسط راه، کج و راست و به چپ و راست حرکت نکنیم.»

صیانت از آرمان ها و مطالبه گری دانشجویان وظیفه اصلی بچه های انقلاب در دانشگاه هاست و مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها هم حداکثر تلاش خود را برای تدقیق و تسهیل این روند به کار خواهد گرفت.

مجموعه نکاتی که دوستان دانشجو از منظرهای مختلف در جلسه مطرح کردند بعضا ناظر به بحث های عمیق تر نظری است، اختلاف نظر در مفاهیم و البته روش ها آن هم در  موضوعاتی مانند عدالتخواهی، مطالبه گری، جوان گرایی و غیره که مسائل اصلی فضای سیاسی، اجتماعی کشور است اتفاق مثبتی است، برای همگرایی بیشتر و رسیدن به یک فهم مشترک در این مسائل نیاز به گفتگو و تبادل نظر جدی تر در فضاهای دانشگاهی است.

در معرض دیدگاه های مختلف قرار گرفتن حتما به پخته شدن دیدگاه ها کمک خواهد کرد، مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها حتما در سال جاری تلاش کند که بیش از پیش زمینه را برای گفت و گو در این مسائل فراهم گردد.

این نشست که هر ساله با استقبال دانشجویان و علاقه معظم له برگزار می شده حتی در شرایط خاص امسال هم برگزار شد و به نظرم می توان این چند مطلب را ملاحظه نمود که:

۱. رهبر انقلاب همیشه در راهبری جامعه اسلامی به مقوله امید و جوانان توجه جدی داشته اند و محتوای بیانیه گام دوم انقلاب و  این نشستها تاکیدی عملی بر این مقولات هست.

۲. امید در جوانان بیشترین حد ممکن نسبت به دیگر اقشار جامعه هست و این امید در جوانان طلبه و دانشجو همراه با ساحتها و دغدغه های علمی همراه می باشد.

۳.توجه جدی رهبر انقلاب و راهبری معظم له و دیدار ایشان با نخبگان دانشگاهی و حوزوی بیان از این دارد که ساحت علمی باید بیشتر مورد توجه باشد و همچنان که در منظر و عمل رهبر انقلاب هست به نظرم ضرورت دارد در این نشستها یا نشستهای مشابه سهمی به هیات های اندیشه ورز یا همان اندیشکده ها در نظر گرفت.

۴. رهبرانقلاب فرمودند که" پرچم آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری را زمین نگذارید. مطالبه طبعاً با اعتراض همراه است، امّا نگذارید این اعتراض، اعتراض به نظامِ اسلامی تلقّی شود؛ جدّاً مانع شوید که دشمن این اعتراض را اعتراض به نظام تلقّی یا القا ‌کند. " و این بیانگر بصیرتمندی و منطق دار بودن بیان انتقادات و مطالبه گری ها دارد و دانشجویان و طلاب باید به این توجه بیشتری داشته باشند و قدر روحیه مطالبه گری خود را بدانند و در عین حال مراقبت کنند دشمن با ضریب رسانه ای و فضای مجازی آنها را اعتراض به نظام تلقّی یا القا ‌نکند.

۵. مقام معظم رهبری در مورد مطالبه گری به نکته دیگری هم اشاره فرمودند که " مطالبه‌گری را با ارائه‌ی پیشنهاد و راهِ‌حلّ قابلِ قبول همراه کنید."  که به نظرم ضرورت توجه به جامعه نخبگانی و اندیشکده ها در کنار تشکل های سیاسی و مجموعه های فرهنگی دانشجویی دارد و به نظرم بنیاد ملی نخبگان و بسیج و پژوهشکده ها و اندیشکده ها ذیل راهبری نهاد رهبری در دانشگاهها برنامه ریزی جامعی در این زمینه رقم زنند.

۶. در این دیدارها مطالبی از سوی دانشجویان در محضر رهبر انقلاب مطرح می گردد بیانگر امید وافر جوانان به آینده نظام دارد همانی که حضرت امام و مقام معظم رهبری با اعتماد به وعده ها و نصرت الهی و اشراف رهبر انقلاب به تحولات منطقه ای و جهانی و توفیقات کشورمان به دست جوانان عزیز نخبه  معتقد به ارزشها، آن را قلبا قبول داشته و همیشه به آن تاکید داشته اند.

۷. دانشجویان در دیدارهای هر ساله با رهبر انقلاب معمولا نکاتی مرتبط با دستگاههای مختلف اجرایی، علمی و فرهنگی به زبان می آورند که جا دارد آن دستگاهها و مجموعه ها از این فرصت بوجود آمده استفاده نموده و زمینه برگزاری جلساتی با دانشجویان و نخبگان را فراهم نمایند و آمادگی خویش در زمینه برگزاری جلسات دانشجویی را به نهاد رهبری در دانشگاهها اعلام نمایند.

۸. در طی سالهای مختلف مقولات مختلف از سوی معظم له در ساحت علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجرایی کشور و همچنین دغدغه های مختلف در رابطه با نظام آموزشی مطرح شده است که ضرورت دارد با نگاه کارشناسی احصاء شده و زمینه تحقق و اجرایی شدن آن توسط مسئولین کشوری و مسئولین دانشگاهی فراهم شود و خود جوانان هم به آنها التزام داشته باشد.

تاکید معظم له در نشست امسال پیرامون حیا و عفاف و حجاب را میتوان از این دغدغه ها دانست.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول