اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

دستان پُر بسیج دانشجویی در رزمایش مواسات/ یک هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شد

بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری با تهیه یک هزار بسته مواد غذایی و توزیع بین فقرا، به رزمایش مواسات پیوستند.

دستان پُر بسیج دانشجویی در رزمایش مواسات/ یک هزار بسته غذایی تهیه و توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز رزمایش مواسات و همدلی در دانشگاه دولتی این شهر برگزار شد.

پس از اقدام نواحی بسیج، کمیته امداد، دانش‌آموزان بسیجی، حوزه علمیه ولایت شهرکرد و ده‌ها شاید هم صدها مورد که به فرمان رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند امروز نوبت به بسیجیان دانشگاه شهرکرد رسید، هرچند بسته‌هاشان دیرتر از سایرین آماده شد اما با دست پر به میدان رزمایش آمده بودند.

تهیه یک هزار بسته مواد غذایی به ارزش تقریبی 3 میلیارد ریال، آن هم توسط دانشجویان و جوانانی که همت‌وار پا به عرصه جهاد گذاشته‌اند کار آسانی نیست و قطعا بدون روحیه جهادی برنامه‌ریزی برای چنین کار بسیار دشوار و شاید هم در عمل نشدنی باشد.

از صفر تا صد این مرحله از رزمایش هم بر عهده خود بسیجیان دانشجو بود، مسؤولان استانی مانند معاون استاندار یا فرمانده سپاه هم حضور داشتند، اما عمده کار روی دوش همین جوانان بود، از شناسایی خیرین، جمع آوری کمک، تهیه اقلام و بسته‌ها، شناسایی فقرا، توزیع و ... همه و همه بر عهده جوانانی است که در آینده‌ای نه چندان دور باید به تعبیر رهبری معظم انقلاب شانه‌هاشان را زیر بار مسؤولیت‌های کشور ببرند.

حضور پر رنگ دانشگاه شهرکرد در رزمایش مواسات

سعید کریمی در ابتدای این جلسه گفت: پیرو منویات مقام معظم رهبری در خصوص کمک‌های مؤمنانه و دستگیری از قشر ضعیف در جامعه در این شرایط خاصی که پس از نشر ویروس کرونا به وجود آمده، رزمایش مواسات در دانشگاه شهرکرد انجام شد.

رئیس دانشگاه شهرکرد افزود: این برنامه توسط کارکنان، اعضا هیئت علمی، نیروهای بسیج دانشجویی و با حمایت بسیج دانشجویی استان تدارک دیده شد که یک هزار بسته مواد غذایی با ارزش کلی 3 میلیارد ریال جمع‌آوری شد و به زودی بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

قرارگاه مبارزه با کرونا در بسیج دانشجویی ایجاد کردیم

مرتضی کریمی در ادامه‌ی این جلسه اظهار داشت: از ابتدای اسفندماه و آغاز شیوع بیماری کرونا قرارگاه دانشجویان بسیجی با نام مبارزه با کرونا راه اندازی شد که در ابتدا چهار گروه تبلیغاتی فضای مجازی، تولید محتوا و مطالبه‌گری و اقدام عملی و گروه‌های جهادی بر اساس همین کارگروه‌ها کار را شروع کردند و در فروردین ماه کارگروه اعتلا و مسئله‌یابی به این کارگروه‌ها اضافه شد که در حیطه‌ی مسئله‌یابی شروع به فعالیت کرد.

مسؤول ناحیه دانشجویی چهارمحال و بختیاری تشریح کرد: هر کدام از کارگروه‌ها توسط یکی از دانشگاه‌های استان تشکیل شد، دبیر قرارگاه  مبارزه با کرونا مسؤول حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بود که با توجه به شرایط حضور در اجتماع در دوران ابتدایی کرونا بسیار پر تلاش بودند.

کریمی ادامه داد: در زمینه‌ی تولید محتوا پادکست بسته‌های آموزشی رسانه‌ای تولیدات خوبی انجام شد که آرام‌سازی فضای روانی جامعه را به همراه داشت.

مسؤول بسیج دانشجویی استان با اشاره به راه اندازی کارگاه تولید ماسک در استان بیان کرد: تولید ماسک در استان به دو صورت تولید در کارگاه و تولید در خانه شکل گرفت که بر اساس توافقات با مجموعه غذا و دارو پارچه‌های برش خورده در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گرفت.

وی افزود: با توجه به مشکلات تحصیلی پیش آمده برای تعدادی از دانش‌آموزان گروهی از دانشجویان تربیت معلم در تهیه‌ی جزوات آموزشی و توزیع آنها در مناطق محروم تلاش کردند.

کریمی تشریح کرد: اولین کمک ‌مومنانه توسط دانشجویان شب عید به خانواده‌های محروم در میانکوه و مناطق شناسایی شده به صورت نقدی به حساب آنها واریز شد، دو مرحله به صورت محدود در ایام ماه مبارک بسته‌های معیشتی توزیع شد و در این مرحله یک هزار بسته تهیه و آماده توزیع شده است.

بیش از 500 میلیون تومان توسط دانشگاهیان به رزمایش مواسات کمک شد

در ادامه‌ی این جلسه حجت الاسلام سعید صفی با اشاره به خدمات دانشگاهیان بیان کرد: دانشجویان و اساتید مجدانه تلاش کردند و قرارگاه مبارزه با کرونای دانشگاهیان را تشکیل دادند همه‌ی دانشگاه‌های استان در این قرارگاه عضو بودند و کارگروه‌های متفاوتی برای موضوع کرونا تشکیل شد.

وی تشریح کرد: بیش از 500 میلیون تومان توسط دانشگاه‌های استان جمع‌آوری شد که هم در زمینه ی مواسات و کمک مومنانه و هم در زمینه‌ی تجهیزات برای دانشگاه علوم پزشکی مورد استفاده قرار گرفت.

کمک‌های مؤمنانه بعد از ماه مبارک هم ادامه داشته باشد

 در پایان حجت الاسلام محمدعلی نکونام به نقش مهم جوانان در پیشبرد اهداف کشور اشاره کرد و گفت: جوانان پشتوانه‌ی عظیمی برای حرکت انقلاب محسوب می‌شوند که وجود آنان موجب دشمنی دشمنان است.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: ظریفیت ماه مبارک رمضان برای شکل‌گیری ایمان، تقوا، پاکی‌ها، فضایل و انسانیت بسیار مناسب است.

نکونام توضیح داد: کمک‌های مومنانه تماما مردمی است و برخلاف بعضی از تصورات از بیت المال هزینه نمی‌شود و گستردگی این فعالیت را باید نگه داریم و آن را ادامه دهیم.

انتهای پیام/3339/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول