اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

در ایام کرونا ۸۰۰خانوار به کمیته امداد چهاردانگه مراجعه کردند

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش چهاردانگه با اشاره به مراجعه۸۰۰خانوار در ایام کرونا گفت: در ایام ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری کرونا تمام خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش چهاردانگه از خدمات کمیته بهره‌مند شدند.

در ایام کرونا ۸۰۰خانوار به کمیته امداد چهاردانگه مراجعه کردند

محمدرضا غضنفری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش چهاردانگه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تشکر و قدردانی از مردم چهاردانگه، بسیج، مراکز خیریه و مسؤولان بخش برای همکاری با این نهاد، اظهار کرد: حدود ۸۰۰خانواده به صورت ثابت و چند خدمتی تحت پوشش کمیته امداد چهاردانگه بودند که متناسب با وضعیت‌شان بصورت کامل و موردی از خدمات کمیته امداد استفاده می‌کردند و در ایام شروع کرونا هم حدود ۸۰۰خانوار دیگر به این جمعیت مراجعه کننده به کمیته امداد اضافه شدند و برای آن‌ها پرونده تشکیل داده شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۱۶۰۰خانواده تحت پوشش خدمات کامل و موردی کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش چهاردانگه هستند، ادامه داد: تقریباً همه‌ این خانواده‌ها در ماه مبارک رمضان کمک‌های کمیته امداد را دریافت کرده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش چهاردانگه افزود: بخش زیادی از کمک‌هایی که در روزهای پیش‌رو به خانواده‌های تحت پوشش داده خواهد شد از طریق جمع آوری زکات فطره خواهد بود که با توجه به شرایط امسال در برگزاری نماز عید فطر و عدم برگزاری نماز عید فطر به صورت گسترده و پرجمعیت، طبق هماهنگی‌هایی که با ائمه‌ جماعت مساجد، پایگاه‌های بسیج، مراکز خیریه و نیکوکاری انجام شده است مقرر شده پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری زکات فطره در نقاط مختلف بخش راه‌اندازی شود و تمام مبالغ جمع شده نیز برای نیازمندان ساکن بخش چهاردانگه هزینه شود.

غضنفری در ادامه خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از سوءاستفاده‌ افراد سودجو، تمام مراکز و نهادهایی که اقدام به جمع‌آوری زکات فطره می‌کنند باید دارای مجوز از کمیته‌ امداد، سازمان بهزیستی و یا پلیس امنیت باشند و در غیر اینصورت طبق هماهنگی‌های صورت گرفته با مقامات قضایی و انتظامی با مراکز بدون مجوز برخورد خواهد شد.

وی با تأکید بر تأکید بر اینکه مراکز و نهادهایی که قصد انجام این کار را دارند باید هرچه زودتر برای اخذ مجوز به یکی از سه مرجع ذکر شده مراجعه کنند، عنوان کرد: تمام مبالغ جمع‌آوری شده توسط این مراکز مجوزدار، با مدیریت خودشان و البته با رعایت اصول شرعی، در محدوده‌ فعالیت این مراکز هزینه خواهد شد و فقط گزارشی از این هزینه‌کرد برای مرجع صادر کننده‌ مجوز ارسال خواهد شد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بخش چهاردانگه از هماهنگی صورت گرفته با فرمانده سپاه ناحیه حضرت امام جعفر صادق(ع) چهاردانگه خبر داد و گفت: تمام پایگاه‌های بسیج بخش چهاردانگه آماده‌ جمع‌آوری زکات فطره از مردم عزیز چهاردانگه هستند و تمام مبالغ جمع‌آوری شده نهایتاً یک روز بعد از تعطیلات عید فطر به حساب خانواده‌های تحت پوشش واریز خواهد شد.

 غضنفری در پایان‌ ابراز داشت: با توجه به شرایط اقتصادی به وجود آمده ناشی از شیوع بیماری کرونا و آسیب پذیری خانواده‌های نیازمند از مردم عزیز، پایگاه‌های بسیج، مراکز خیریه و مسؤولین بخش درخواست داریم با تمام توان در طرح جمع آوری زکات فطره و کفاره همکاری های لازم را داشته باشند تا به یاری خداوند شرمنده خانواده‌های تحت پوشش نشویم و اندکی از مشکلات و آلام آن‌ها را بکاهیم.

انتهای پیام/۶۷۰۵۲/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول