اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

اخذ مجوز برای جمع‌آوری زکات فطریه در قرچک ضروری است

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک گفت: جمع‌آوری زکات فطریه در قرچک منوط به اخذ مجوز است و با کسانی که بدون مجوز اقدام به این کار کنند برخورد قانونی خواهد شد.

اخذ مجوز برای جمع‌آوری زکات فطریه در قرچک ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قرچک، الله بخش حبیبی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی نحوه جمع‌آوری زکات فطره در شهرستان قرچک، اظهار کرد: کلیه پروتکل‌ها و اصول بهداشتی در پایگاه‌های اخذ فطریه و مساجد محلاتی که نماز عید سعید فطر در آن‌ها برپا می‌شود ضروری بوده و شبکه بهداشت و درمان نیز موظف به نظارت دقیق بر این امر مهم است.

وی بیان کرد: جمع‌آوری زکات فطریه منوط به اخذ مجوز بوده و هر مؤسسه خیریه‌ای که قصد دارد روز عید سعید فطر نسبت به جمع‌آوری فطریه اقدام کند باید از کمیته امداد هولوگرام مربوطه را دریافت کند.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک ادامه داد: هدف از جمع‌آوری هماهنگ و منسجم زکات فطریه این است که مبالغ اخذ شده مطابق دستورات دینی هزینه شود.

حبیبی با اشاره به اینکه مؤسسات خیریه پس از جمع‌آوری زکات فطریه باید در زمان مقرر گزارش مالی را به مبادی قانونی اعلام کنند، از متولیان مربوطه خواست تا به آن دسته از مؤسساتی که در سنوات گذشته موارد قانونی را رعایت نکرده اند امسال مجوز داده نشود.

وی با بیان اینکه در ورودی و خروجی شهرستان نیز یک پایگاه مستقر باشد که کمیته امداد باید زمینه اجرای آن را فراهم کند، تأکید کرد: با افرادی که بدون مجوز اقدام به جمع‌آوری فطریه می‌کنند برخورد قانونی خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان قرچک در پایان با بیان اینکه نماز عید سعید فطر در مساجد محلات برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مردم باید از تجمع در یک مسجد خاص خودداری کنند و اصول بهداشتی که از سوی متولیان و هیأت امنای مساجد اعلام می‌شود رعایت کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول