اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

مقاومت مردم مبنای آزادسازی خرمشهر بود

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: آنچه مهم‌تر از آزادسازی خرمشهر است، بحث ۳۴ روز مقاومت مردم بود که توطئه‌های دشمن را خنثی کرد و افتخار بزرگی برای کشورمان رقم زد.

مقاومت مردم مبنای آزادسازی خرمشهر بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، سردار حسن حسن‌زاده فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا(ع) استان تهران در مراسم گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر که پیش از ظهر امروز در حسینیه فاطمه زهرا(س) این ستاد برگزار شد، اظهار کرد: همه ما در روز قدس تکلیف داریم که انزجار خود را از رژیم صهیونیستی به گوش همگان برسانیم لذا می‌توانیم پیامی از بیانات رهبر معظم انقلاب یا امام خمینی (ره) را در این رابطه منتشر کرده و با این کار احساس انزجار خود را بیان کنیم.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جلسه اخیر خود با دانشجویان بر مطالبه گری سفارش کردند و متذکر شدند که حتی اگر به نتیجه مطلوب دست نیافتیم مطالبه گری را که به‌عنوان آرمان تلقی می‌شود، رها نکنیم. 

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) با تاکید بر اینکه هر یک از ما باید خود را در معرکه نبرد با صهیونیسم تصور کنیم، گفت: در فضای مجازی فقط به عرض تبریک بسنده نکنیم و بایستی یک پیام در رابطه با روز قدس منتشر کنیم و همچنین هر کس در محله خود می تواند این پیامها را منتشر و پخش کند. 

سردار حسن‌زاده در رابطه با فتح خرمشهر تصریح کرد: خرمشهر چندین بار تصرف و درنهایت بازگردانده شده است که آخرین بار در دوران دفاع مقدس مورد هجوم و تصرف نیروهای بعثی عراق قرار گرفت و شاهد اتفاقات عجیبی در این جریان بودیم که مقاومت مردم در خرمشهر بسیار دارای اهمیت است. 

وی مبنای پیروزی عملیات الی بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر را مقاومت ۳۴ روز مردم دانست و گفت: مردم در مقابل حمله سنگین و قوی عراق در شهری بدون ساختار تجهیزات نظامی مقاومت می‌کردند، در این درگیری عراق با لشگری قوی و تیپ زرهی وارد خرمشهر شد اما مردمی با اعتقادات قلبی خود در خرمشهر ایستادگی کردند و مقاومت درصحنه عمل شکل گرفت و تبدیل به مبنای اندیشه مقاومت شد.

فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) با تاکید بر اصل مقاومت در برابر تهاجم بیگانگان تصریح کرد: عملیات الی بیت‌المقدس مقدمه ای برای آزادی قدس است و شهید سلیمانی نیز در همین مسیر حرکت می کرد که شهادت سردار قاسم سلیمانی و بعدازآن تشیع باشکوه این سردار بزرگ و همچنین هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد، از مراحل عملیات الی بیت‌المقدس بود که در سال ۱۳۶۱ شروع‌شده و مراحل سنگینی را با پیروزی پشت سر گذاشته است اما این عملیات همچنان جاری است. 

سردار حسن‌زاده در پایان با اشاره به مدیریت بحران کرونا در کشورمان خاطرنشان کرد: پس از تعطیلات عید فطر برنامه‌های عمومی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا می‌شود و در این در حالی است که ممکن است در سطح شهر و کشور امکان اجرای برنامه نباشد، اما در محیط‌های قابل‌کنترل برنامه‌ها با قوت برگزار و پروتکل‌های بهداشتی می‌بایستی به‌طور کامل اجرایی شود.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول