اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

روایت یک مطالبه گری رسانه‌ای/ گاز بالاخره به «ازون تپه» رسید

عصر امروز گازرسانی به خانه‌های منطقه کم‌برخوردار ازون تپه بومهن گرچه با تاخیر 8 ماهه افتتاح شد اما چراغ امید را در دل مردمان مستضعف این شهرک را پس از ده‌ها سال روشن کرد.

روایت یک مطالبه گری رسانه‌ای/  گاز بالاخره به «ازون تپه» رسید

به گزارش خبرگزارس فارس از پردیس، بعدازظهر امروز با حضور امام جمعه، نمایندگان مجلس، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران مراسم افتتاحیه گازرسانی به منطقه ازون تپه بومهن برگزار شد.

برای گازرسانی به منطقه ازون تپه ۲۴۰۰ متر شبکه و لوله‌گذاری صورت گرفته و پس از ده‌ها سال از شروع سکونت ساکنین مستضعف، این منطقه از نعمت گاز بهره مند شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، ازون تپه منطقه ای فراموش شده با ۷۰۰ خانوار بود که در تاریخ ۲۳ آذرماه ۱۳۹۷ پس از هفته‌ها قطعی برق، خبرگزاری فارس گزارشی را با تیتر "اینجا مردم شهروند نیستند" ((اینجا بخوانید))  را منتشر کرد که بلافاصله در سطح وسیعی در فضای بازنشر داده شد.

ماجرا از این قرار بود که در مردم ازون تپه به خاطر عدم برخورداری از نعمت گاز در سرمای زمستان‌های شرق تهران مجبور به استفاده از بخاری برقی بودند و این موضوع باعث آسیب به شبکه برق‌رسانی شده بود و با تکرار آن، اداره برق تعویض ترانس را به صرفه نمی‌دانست.

همان شب مسوولان و سید فرید موسوی نماینده مجلس در جلسه‌ای که تا سحر به طول انجامید رفع مشکلات برق را پیگیری و اتصال گاز را با سایر مسوولان مصوب کردند. ((اینجا بخوانید))  قطعی چند هفته ای برق در این منطقه با پیگیری‌های انجام شده ترانس منطقه  پس از چند روز تعویض و برق ازون تپه وصل شد. ((اینجا بخوانید))

پس از چند ماه با تغییر معاون عمرانی استاندار و مسکوت ماندن اتصال گاز به منطقه، با پیگیری خبرنگار فارس و سید فرید موسوی نماینده مردم تهران در مجلس محمد تقی زاده معاون عمرانی جدید استاندار به منطقه آمد ((اینجا بخوانید))  و با نشست مسؤولان استان تهران و شهرستان پردیس با محوریت بررسی و رفع مشکلات با اهالی منطقه به «ازون تپه» شهر بومهن برگزار شد.

پس از گذشت چندین ماه از این بازدید و با دریافت دستورات لازم برای لوله گذاری خطوط انتقال گاز به این منطقه این آرزوی مردم در حال تحقق یافت.

معاون عمرانی استاندار تهران مرداد ماه دلیل طولانی شدن پروسه انتقال گاز به ازون تپه را نقشه کشی و پروسه طراحی توسط شرکت گاز عنوان کرد و قول داد شهریورماه ۹۸ گاز به ازون تپه می‌رسد. ((اینجا بخوانید)) گرچه این تاریخ یکبار دیگر تا ۱۵ دی ماه تمدید شد((اینجا بخوانید)) با ادامه تاخیر در عملیات گازرسانی تقی‌زاده گفت: بنیاد مستضعفان طی نامه‌ای جلوی کار واگذاری انشعابات را گرفته بود که طی جلسه‌ای با رئیس مستقلات بنیاد مستضعفان، این مشکل رفع و پس از دهه فجر گازرسانی به این منطقه آغاز می‌شود. بالاخره واقعا عملیات گازرسانی به این منطقه محروم کلید خورد و در دوران کرونا ازون تپه صاحب شعله‌های گاز شد.

در این مدت جهادگران بسیجی ۲۴ خانه برای رفاه حال ساکنان ازون تپه در شهرک کشاورزی بومهن ساختند و به خانواده‌های پرجمعیت یا محروم این منطقه کم‌برخودار هدیه کردند.(( اینجا بخوانید)) همچنین پیگیری برای حل مشکل آسفالت، جدول‌کشی و ارائه خدمات شهری به این منطقه نیز از سوی استانداری تهران و بنیاد مستضعفان در دستور کار قرار دارد. همچنین خبرگزاری فارس حل مشکل تامین آب شرب ازون تپه را به طور ویژه پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/۶۷۰۱۶/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول