اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آب شرب هم به اوزون تپه می‌رسد/ شهرک امام خمینی (ره) پردیس ساماندهی می‌شود

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: در منطقه اوزون تپه خدماتی مانند گاز، آب و... آغاز شده و باقی خدمات نیز همزمان به این منطقه ارائه خواهد شد تا بتوانیم وضعیت زندگی مردم در این منطقه را بهبود ببخشیم.

آب شرب هم به اوزون تپه می‌رسد/ شهرک امام خمینی (ره) پردیس ساماندهی می‌شود

به گزارش خبرنگار فارس از پردیس، محمد تقی زاده معاون عمرانی استاندار تهران بعد از ظهر امروز در ستاد بازآفرینی شهری استان تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: موضوع بازآفرینی یک امر همه جانبه است و به تمام ابعاد کالبدی، اجتماعی، اقتصادی و ساختار نهادی بین دستگاه‌ها مرتبط است و جز مهمترین مسائل است.

وی گفت: در این نشست مشکلات شهرهای مختلف به خصوص شهرستان پردیس بررسی شد و یکی از عمده مشکلات موجود عدم همکاری و هماهنگی بین دستگاه‌ها و سازمانها در اجرای این طرح است.

معاون عمرانی استاندار تهران افزود: محلات هدف این طرح شناسایی شده اند و هم اکنون بافت‌های فرسوده ما بیش از ۵۱ هکتار است که یکی از بندهای مصوبات این جلسه این بود که محدوده ها تفکیک شده و بافت های نیازمند بازآفرینی مشخص و اعلام شوند.

وی تصریح کرد: مناطق هدف شهرستان پردیس مانند ترک آباد، شهر آباد، اوزون تپه، شهرک امام خمینی(ره) شناسایی شدند و باقی مناطق نیز باید به این نقاط الحاق شوند.

تقی زاده افزود: رسیدگی به این مناطق در برنامه‌ها قرار گرفت تا در حوزه های زیرساختی، اجتماعی، روبنایی و... اقدامات مشترکی بین دستگاه‌ها انجام شود تا بتوانند کیفیت و سطح کیفیت زندگی افزایش پیدا کند که یکی از اهداف بازآفرینی شهری همین ارتقاء سطح زندگی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مناطق برای اجرای طرح مشخص شد تا بتوانند برنامه‌ها را به پیش ببریم و مقرر شد ظرف یک هفته آینده برنامه ها توسط دستگاه ها ارائه شود تا بتوانیم از طریق سازمان مدیریت، منابعی را به این شهرستان تخصیص بدهیم.

معاون عمرانی استاندار تهران اضافه کرد: در این زمینه هم دفتر فنی استانداری و اداره کل راه و شهرسازی بر کیفیت اجرای پروژه ها نظارت خواهند کرد تا بتوانیم کارهای زیرساخت‌ها را اجرایی کنیم.

تقی زاده در خصوص ارائه خدمات به منطقه ازون تپه، گفت: در منطقه اوزون تپه خدماتی مانند گاز، آب و... آغاز شده و باقی خدمات نیز همزمان به این منطقه ارائه خواهد شد تا بتوانیم وضعیت زندگی مردم در این منطقه را بهبود ببخشیم.

وی در خصوص باز آفرینی شهری و نقش شرکت عمران و شهرداری پردیس در این ستاد، اذعان کرد: موضوع بازآفرینی شهری صرفاً به بافت کالبدی فرسوده مناطق اختصاص ندارد، بلکه نکته حائز اهمیت در شهرهای جدید این است که ما از حیث اجتماعی باید به توانمندسازی اجتماعی اقشار در بخش های اقتصادی، اجتماعی، و... توجه کرده و به کارآفرینی، مهارت آموزی را در شهرهای جدید توجه جدی کنیم.

معاون عمرانی استاندار تهران تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی و جدی شرکت عمران شهر پردیس و شهرداری این شهر این است که صرفاً برنامه کاری آنها ساخت و ساز نیست بلکه ساخت بنا یک بخشی از فعالیتشان است.

تقی زاده افزود: بخش دیگر کار شهرداری و شرکت عمران این است که همزمان به عرصه های اجتماعی، اقتصادی و موضوعات فرهنگی، و... توجه کرده و با تامین زیرساخت‌ها، امکانات آموزش و موضوعاتی از این دست، مشکلات موجود را کاهش دهند.

معاون عمرانی استاندار تهران ادامه داد: اگر در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، روحی روانی مردم کار نکنیم با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد و این اقدامات باید در زندگی شهروندان نمود داشته باشد تا از فرسودگی و افسردگی شهروندان جلوگیری کنیم.

وی در خصوص بازسازی بافت فرسوده مدارس، تامید کرد: به آموزش و پرورش اعلام شده تا مدارسی که نیاز به نوسازی، مقاوم سازی و بهسازی در مناطق فرسوده دارند را مشخص و اعلام کنند تا بتوانیم منابع اعتباری لازن را برای به اختصاص بدهیم.

انتهای پیام/67016/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول