اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اجازه تغییر شهردار فردیس را نمی دهیم/ شورای شهر به قانون تمکین کند

معاون امور عمرانی استانداری البرز گفت: تصمیم شورای محترم فردیس در خصوص برکناری شهردار بدلیل عدم سکونت، توسط فرمانداری فردیس و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بررسی و آن را مغایر با قوانین شناخته و موضوع را به اعضای شورا نیز منعکس نمودند.

اجازه تغییر شهردار فردیس را نمی دهیم/ شورای شهر به قانون تمکین کند

به گزارش خبرگزاری فار س از کرج، علی درویش پور، معاون امور عمرانی استانداری البرز، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات اخیر شورای اسلامی و شهرداری فردیس، گفت: چند روز گذشته شاهد تنش‌ها و بیان مطالبی در رابطه با برکناری و انتخاب شهرداری فردیس بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه محمد خسروزاده شهردار فردیس در سه چهار ماه گذشته و برابر انتخاب قانونی اکثریت اعضای محترم شورای شهر فردیس به سمت شهردار انتخاب شد، ادامه داد: به نظر نمی رسد این مدت زمان کوتاه فرصت کافی برای رصد و ارزیابی پست‌های مدیریتی باشد، هرچند نباید بزرگی و شرایط ویژه شهر فردیس را در این زمینه نادیده گرفت. 

درویش پور ادامه داد: شرایط شیوع کرونا از اسفند ماه تا کنون نه تنها استان ما و شهر فردیس بلکه تمام دنیا را درگیر خود کرده است و اولویت کاری تمامی نهاها مبارزه با کرونا بوده است، از این رو نمی‌توان فعالیت‌های دیگر شهردار فردیس را مدنظر قرار داد هرچند این مجموعه در مبارزه با کرونا موفق عمل کردند.

وی تصریح کرد: معتقدیم که شورای اسلامی نهادی قانونی و برآمده از درون مردم بوده و در تصمیمات، وظایف و کارکرد آن نباید هیچ گونه دخالتی صورت پذیرد از همین رو در انتخاب شهردار فردیس نیز هیچ دخالتی از سوی مدیریت عالی استان انجام نشده با توجه به رأی بالای اعضای شورای شهر وی به عنوان شهردار فردیس توسط وزیر کشور تأیید شد و فعالیت خود را آغاز کرد.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: ثبات مدیریتی جهت پیشبرد امور مردم برای استان و فراهم کردن بستر خدمت رسانی شهر بسیار حائز اهمیت بوده و نباید با تغییرات مداوم در مدیریت شهری مثل فردیس با شرایط ویژه در مسیر خدمت رسانی به مردم اختلال ایجاد شود.

وی گفت: تصمیم شورای محترم فردیس در خصوص برکناری شهردار بدلیل عدم سکونت، توسط فرمانداری فردیس و دفتر امور شهری و شوراهای استانداری بررسی و آن را مغایر با قوانین شناخته و موضوع را به اعضای شورا نیز منعکس نمودند.

درویش پور بابیان اینکه برخی از اعضای شورای شهر ممکن است هنوز هم به مخالفت با هیات تطبیق  بپردازند، ادامه داد: در این شرایط اعضای مخالف می‌بایست از طریق فرمانداری به هیأت حل اختلاف استان که تنها مرجع یگانه جهت رسیدگی است مراجع کرده و اتخاذ تصمیم نهایی در آن خصوص گرفته شود اما تا زمان اعلام نظر هیأت مذکور نباید در امور شهر و خدمت رسانی به مردم خللی ایجاد شود. 

وی عنوان کرد: بنابراین قانونا شهردار (محمد خسرو زاده) باید به مسؤولیت خود در مدیریت شهر فردیس تا تصمیم گیری نهایی موضوع در هیأت حل اختلاف ادامه داده و با تمام توان امور شهر را به پیش ببرد.

این مسؤول ضمن عوت اعضای شورای شهر فردیس به آرامش، گفت: امیدوارم اعضای محترم شورای اسلامی فردیس نیز که دغدغه خدمت به مردم را دارند با خویشتن داری و تمکین به قانون فضا را برای خدمت رسانی مضاعف و هرچه مطلوبتر به همشهریان بزرگوار و نجیب فردیس فراهم کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول