اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

قوچان حائز رتبه اول اشتغال در خراسان رضوی است

فرماندار قوچان گفت: بر اساس عملکرد برنامه‌های مختلف اشتغال در سطح استان، این شهرستان با امتیاز ۸۶ به همراه شهرستان‌های دیگر توانسته است رتبه اول را از آن خود کنند.

قوچان حائز رتبه اول اشتغال  در خراسان رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، هادی رجایی نیا ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت‌های حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری این شهرستان، گفت: برگزاری جلسات مستمر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و نشست‌های معین اقتصادی سبب شده است انگیزه لازم برای جذب سرمایه‌گذار ایجاد و برخی واحدهای فعال و نیمه فعال و حتی واحدهای جدید وارد عرصه تولید و فعالیت شوند.

فرماندار قوچان با تأکید بر این موضوع که این شهرستان بر اساس عملکرد برنامه‌های مختلف اشتغال در سطح خراسان رضوی، با امتیاز ۸۶ به همراه شهرستان‌های دیگر و بالاتر از مشهد توانسته است رتبه اول را از آن خود کنند، تصریح کرد: تعهد اشتغال تعیین‌شده برای قوچان در سال گذشته ۲ هزار و ۳۷۵ نفر بود که بر اساس ارزیابی سامانه رصد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این میزان به ۲ هزار و ۴۹۴ نفر افزایش پیداکرده است.

وی بابیان اینکه میزان تعهد شهرستان در ثبت اشتغال ۱۰۵ درصد بوده اما میانگین استانی ۱۰۳ درصد  یعنی معادل رشد ۲ درصدی است، افزود: هدف‌گذاری انجام‌شده برای سال جاری ۳ هزار و ۵۸۴ نفر تعریف‌شده که با تلاش دستگاه‌های اجرایی به آن دست پیدا خواهیم کرد.

رجایی نیا از افزایش آمار بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: آمار بیمه‌شدگان از ۱۷ هزار و ۶۲۴ نفر در سال ۹۷ به ۱۸ هزار و ۶۱۲ نفر در سال گذشته رسید که افزوده شدن ۹۶۸ بیمه ‌شده جدید نشان از رشد ۵.۶ درصدی در این شاخص را دارد.

فرماندار قوچان بابیان این مطلب که بر اساس سرشماری سال ۹۵ میزان نرخ مشارکت اقتصادی در این شهرستان ۳۹.۷ درصد بوده که این آمار در سال گذشته به ۴۰.۶ درصد افزایش پیداکرده است، گفت: میزان نرخ مشارکت اقتصادی استان در سال گذشته ۳۹.۴ درصد بوده که در مقایسه با سال ۹۵ کاهش ۰.۳ درصدی دارد درصورتی‌که قوچان افزایش نرخ را به همراه داشته است.

وی نرخ بیکاری را یکی از دغدغه‌ها و شاخص‌های مهم در سطح شهرستان دانست که بر اساس سرشماری سال ۹۵ جایگاه قوچان در رتبه دوم استان قرار داشت و ادامه داد: امروز جایگاه خوبی ایجادشده و با تلاش‌های انجام‌گرفته نرخ بیکاری از ۱۷.۲ درصد به ۱۲.۶ درصد رسید و این بدان معناست نرخ بیکاری۴.۶ درصد بهبودیافته است.

رجایی نیا تأکید کرد: امروز رتبه شهرستان در این حوزه نهم استان است اما اعتقاد بر این بوده که باید تلاش‌های بیشتری صورت بگیرد و شرایط بهتری برای قوچان طی سال‌های آینده رقم به خورد.

افزایش میزان مصرف برق صنعتی قوچان با راه‌اندازی واحدهای صنعتی و تولیدی جدید

فرماندار قوچان با تأکید بر این مطلب که شاخص برق صنعتی نیز یکی از شاخص‌های مهم و زبان گویای فعال شدن صنایع و واحدهای تولیدی به شمار می‌رود، بیان کرد: این شاخص در سال ۹۷ به ۳۵ هزار و ۷۲۵ مگاوات ساعت رسیده بود اما با افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و احیا واحدهای تعطیل مثل کاشی طوس این میزان به ۴۶ هزار و ۷۷۳ مگاوات ساعت افزایش پیداکرده است.

وی یادآور شد: شهرک صنعتی شماره ۲ قوچان که از سال ۹۰ آغاز به کار کرده است تا سال ۹۷ توانسته ۱۸ هکتار را واگذاری کند اما تنها در سال ۹۸ حدود ۷.۵ هکتار زمین و ۸ مورد واگذاری صورت گرفته است.

رجایی نیا بابیان اینکه سال گذشته ۴۴ صندوق خرد روستایی در قوچان ایجاد شد که حدود یک هزار و ۱۰۰ عضو آن توانسته‌اند با دریافت تسهیلات از صندوق کارآفرینی امید شغل‌های خانگی فعال کنند، گفت:معین‌های اقتصادی نیز ایجاد کارگاه‌های فرش، پرورش مرغ‌ بومی و مراکز متمرکز جمع‌آوری شیر را نیز در دستور کار قرار دادند که همین واحدها، اشتغال‌ خوبی را ایجاد کرده‌اند.

فرماندار قوچان خاطرنشان کرد: سال گذشته مجوز ۹ اقامتگاه بومگردی در سطح شهرستان صادر شد که در نوع خود بی‌نظیر بوده و می‌تواند زمینه‌ای برای جذب گردشگر و ایجاد اشتغال در این حوزه را فراهم کند.

انتهای پیام / ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول