اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

رییس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید:

آمریکا به رشد اشتغال نیاز فوری دارد

خبرگزاری فارس: رییس شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید تاکید کرد اقتصاد آمریکا در شرایط کنونی به افزایش اشتغال نیاز فوری دارد.

آمریکا به رشد اشتغال نیاز فوری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس آلن کروگر در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان بی سی تصریح کرد اقتصاد آمریکا برای کاهش نرخ بیکاری به ایجاد فرصتهای شغلی بیشتر نیاز دارد ولی علی رغم آمارهای نا امید کننده مربوط به ایجاد اشتغال در ماه آوریل ، اقتصاد آمریکا طی ماههای اخیر پیشرفت خوبی در زمینه اشتغال داشته است .

وی در ادامه افزود اقتصاد آمریکا روند رو به رشد خود را آغاز کرده است . مشکلات اقتصادی آمریکا که از ده سال پیش آغاز شده بود اکنون پایان یافته است و ما اکنون به افزایش رشد اقتصادی نیاز داریم . آمریکا هنوز با کسری زیادی در ایجاد فرصتهای شغلی روبرو است و هنوز راه زیادی برای دستیابی به شرایط اشتغال کامل داریم .

این گزارش حاکی است نرخ بیکاری آمریکا از فوریه 2009 میلادی بالای 8 درصد بوده است و این مساله به یکی از مهمترین دغدغه های مردم آمریکا تبدیل شده است . افزایش بیکاری باراک اوباما رییس جمهور آمریکا را نیز برای انتخابات نوامبر با چالشهای زیادی روبرو کرده است .

وزارت کار آمریکا اعلام کرد اقتصاد این کشور طی ماه آوریل تنها 115 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده است که این رقم پایین ترین رکورد در شش ماه اخیر است . کارشناسان اقتصادی پیش از این ایجاد 160 هزار فرصت شغلی در ماه آوریل را پیش بینی کرده بودند . بر این اساس نرخ بیکاری آمریکا در ماه گذشته به کمتر از 8.1 درصد رسیده است .

انتهای پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول