اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

طرح اولویت‌های دولت جدید عراق در شورای امنیت سازمان ملل

نماینده دایم عراق در سازمان ملل به نیابت از نخست‌وزیر این کشور در شورای امنیت سخنرانی و اولویت‌های دولت جدید عراق را ذکر کرد.

طرح اولویت‌های دولت جدید عراق در شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق گفت که  «محمد بحر العلوم» نماینده دایمی این کشور در شورای امنیت به نیابت از «مصطفی الکاظمی» سخنرانی کرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی عراق، وی افزود که نماینده دایم عراق در سازمان ملل در نشست شورای امنیت به نیابت از نخست‌وزیر از اهمیت صیانت از حاکمیت عراق و تحکیم قانون و انحصار اسلحه در دست دولت سخن گفت.

بحرالعلوم در ادامه بر ضرورت جلوگیری از کشورهای دیگر در تبدیل کردن خاک عراق به عرصه درگیری‌ها یا استفاده از آن به عنوان مبدأ حملات علیه طرف ثالث تاکید کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، نماینده دایم عراق در سازمان ملل در این نشست تاکید کرد که اولویت‌های دولت جدید، افزایش تلاش‌ها برای مقابله با همه‌گیری کرونا، تدوین پیش‌نویس بودجه فوق‌العاده به منظور افزایش توان کشور در مقابله با بحران‌های مالی و اقتصادی است.

وی افزود: دولت عراق بر پرداخت حقوق‌ها بدون تاخیر، پرداخت غرامت به خانواده‌های شهدا و زخمی‌های تظاهرات‌های اخیر کشور، تشکیل کمیته کارشناسی برای حمایت از کمیساریای مستقل و عالی انتخابات در راستای تدارک برای برگزاری انتخابات زودهنگام، تشکیل کمیته ویژه به منظور آماده شدن برتی مذاکرات راهبردی با آمریکا تاکید دارد. 

شورای امنیت سازمان ملل، دیروز (چهارشنبه - ۱۳ می)، از نخست‌وزیری الکاظمی و کسب رأی اعتماد کابینه او از پارلمان استقبال و اعلام کرد که به حمایت از عراق و تداوم مبارزه با تروریسم پایبند است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول