اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الکاظمی: نهاد نظامی عراق از سیاسی کاری اجتناب کند

نخست وزیر عراق در دیدار با وزیر دفاع و فرماندهان ارشد عراقی بر ضرورت پایبندی نهاد نظامی عراق به دوری از سیاسی کاری و منافع قومی تاکید کرد.

الکاظمی: نهاد نظامی عراق از سیاسی کاری اجتناب کند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز چهارشنبه بر لزوم اجتناب نهاد نظامی کشورش از سیاسی‌کاری و منافع قومی تاکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی دولت عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق صبح امروز چهارشنبه به مقر وزارت دفاع این کشور رفت و در آنجا مور استقبال وزیر دفاع و فرماندهان و افسران ارشد قرار گرفت».

به گزارش پایگاه خبری موازین نیوز، در این بیانیه آمده است: «الکاظمی به محض رسیدن به مقر وزارتخانه نشستی را با حضور جمعه عناد الجبوری وزیر دفاع و فرماندهان و افسران گروه‌های نظامی ترتیب داد».

الکاظمی در این نشست بر لزوم پایبندی نهاد نظامی عراق به ماموریت ملی و حرفه‌ای خود تاکید کرد و گفت: «مسئولیت نهاد نظامی اعمال اقتدار و دفاع از حاکمیت عراق و امنیت و ثبات آن است و این نهاد باید متعلق به همه عراقی‌‌ها باشد.»

نخست وزیر عراق همچنین تاکید کرد: «نهاد نظامی عراق به حفاظت از ملت عراق و نظام دموکراتیک آن اهتمام ورزد و از سیاسی‌کاری و منافع قومی دوری گزیند».

نخست وزیر عراق بر ادامه مبارزه با داعش و مقابله با هر تجاوز تروریستی و ممانعت از استفاده از سلاح در خارج از کنترل دولت تاکید کرد.

الکاظمی در پایان این نشست یاد شهدای نیروهای مسلح و افسران تشکیلات مختلف عراق را گرامی داشت و برای مجروحین هم طلب سلامتی و شفای عاجل کرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول