اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

کتاب ادعیه و زیارات امسال به صورت رایگان در اختیار حجاج قرار می‌گیرد

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری گفت: امسال بعثه مقام معظم رهبری برای نخستین بار دو کتاب ادعیه و زیارات و دعای اشواط را به صورت رایگان در اختیار زائران خانه خدا قرار می‌دهد.

کتاب ادعیه و زیارات  امسال به صورت رایگان در اختیار حجاج قرار می‌گیرد

حجت‌الاسلام امیرمسعود حاجی ابراهیمی، مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس با اشاره به تولید بسته‌های فرهنگی برای زائران خانه خدا اظهار داشت: منابع فرهنگی و آموزشی برای زائران خانه خدا به دو گروه تقسیم می‌شوند که یک گروه از بسته‌های فرهنگی را زائران باید در داخل کشور مطالعه کنند و گروه دیگر را باید همراه با خود به عربستان ببرند و در آنجا مورد استفاده قرار دهند.

وی با بیان اینکه هر سال زائران باید بسته‌های فرهنگی را خودشان تهیه می‌کردند، گفت: امسال برای نخستین بار دو کتاب ادعیه و زیارات و دعای اشواط به صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد، بنابراین دیگر زائران نیاز به تهیه این کتب و ادعیه به صورت جداگانه ندارند.

حجت‌الاسلام حاجی ابراهیمی با اشاره به اینکه کتاب و بسته‌های فرهنگی در جلسات حضوری زائران حج تمتع توزیع می‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا در بسیاری از مناطق جلسات حضوری حج برگزار نمی‌شود و زائران به صورت مجازی تحت آموزش قرار می‌گیرند. بر همین اساس، برای اینکه فرصت آموزش زائران در ایام کرونا از دست نرود، کتاب صوتی تهیه شده است و در اختیار زائران و کاروان‌ها قرار می‌گیرد.

مدیر برنامه و محصولات فرهنگی بعثه‌ مقام معظم رهبری با بیان اینکه در صورت برپایی جلسات حضوری بسته‌های فرهنگی و کتاب‌های حج به زائران اهدا می‌شود، افزود: محصولات فرهنگی همچون نقشه اماکن مذهبی و تاریخی مکه و مدینه، مجله وصال دوست، لوح فشرد معراج، نقشه مسجد النبی (ص) و بقیع و همچنین کارت تلبیه به صورت رایگان در اختیار زائران خانه خدا قرار می‌گیرد تا زائران علاوه بر اعمال و مناسک حج تمتع، با موقعیت و تاریخچه مسجدالحرام، قبرستان بقیع، مسجدالنبی (ص) آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه مؤسسه و انتشارات مشعر تمام کتاب‌های مورد نیاز حج را بررسی و چاپ کرده است، گفت: زائران می‌توانند برای تهیه کتاب‌های مورد نیاز برای مطالعه در ایام حج تمتع به سازمان حج و زیارت تهران یا نمایندگی این مؤسسه در مراکز استان‌ها مراجعه کنند.

به گزارش فارس، جلسات آموزش مجازی زائران از دهم اردیبهشت ماه آغاز شد و زائران به صورت روزانه تحت آموزش‌های لازم برای آمادگی حج تمتع ۹۹ قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول