اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پیش‌بینی برداشت ۷۰ هزار تن گندم و ۵۵ هزار تن جو از مزارع ورامین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۰هزار تن گندم و ۵۵هزار تن جو از مزارع ورامین برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۷۰ هزار تن گندم و ۵۵ هزار تن جو از مزارع ورامین

محسن بنائیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ورامین، اظهار کرد: در سال زراعی جاری میزان کشت گندم ۱۲هزار هکتار و کشت جو ۱۰هزار هکتار است و پیش‌بینی می‌شود از مزارع شهرستان ورامین حدوداً ۷۰هزار تن گندم و ۵۵هزار تن جو برداشت شود.

وی افزود: تاکنون ۲۰۰هکتار مبارزه با زنگ زرد گندم صورت گرفته است و از کشاورزان درخواست می‌کنیم مزارع خود را بازدید کرده و در صورت آلوده بودن مزارع به آفت سِن حتماً سم‌پاشی را انجام دهند.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین با اشاره به مبارزه با آفات، ادامه داد: تا به امروز حدود ۱۰هزار هکتار مبارزه با آفت «سِن مادر» در مزارع گندم و جو این شهرستان صورت گرفته است که این عملیات مبارزه همچنان ادامه دارد و در هفته‌های آینده مبارزه با علیه پوره سِن در مزارع انجام خواهد گرفت.

بنائیان ابراز کرد: با توجه به شرایط خاص زراعی که امسال داشتیم میزان بارندگی از مهرماه سال گذشته تاکنون حدود ۲۸۰ میلی‌متر بوده که نسبت به سال‌های گذشته دو برابر افزایش بارندگی را داشتیم و مزارع گندم و جو از شادابی، نشاط و تولید بالایی برخوردار هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به نام سال جهش تولید نام‌گذاری کرد با تلاش‌هایی که در جهاد کشاورزی صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود تولیدات مزارع گندم احتمالاً یک و نیم برابر خواهد شد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین در پایان تأکید کرد: از کشاورزان خواهشمندیم به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و شبکه مراقبت دولتی و خصوصی توجه کنند و مزارع خود را پایش و بازدید کنند و در صورت مشاهده هرگونه آفت و یا بیماری به خصوص آفت سِن و بیماری زنگ زرد گندم اقدام به سم‌پاشی کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول