اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

نقش مهم عشایر ورامین در تولید ۴۰درصد گوشت قرمز استان تهران

فرماندار شهرستان ورامین از نقش مهم عشایر ورامین در تولید ۴۰ درصد گوشت قرمز و تأمین ۳۰ درصد شیر استان تهران خبر داد.

نقش مهم عشایر ورامین در تولید ۴۰درصد گوشت قرمز استان تهران

به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حسین کاغذلو فرماندار شهرستان ورامین به همراه هاتف ممیزی مدیرکل عشایری استان تهران بازدیدی از طرح‌های مرتع‌داری و ایل راه‌های شهرستان ورامین داشت و در حاشیه این بازدید اظهار کرد:حفظ و احیاء مراتع نقش مهمی در جلوگیری از بروز ریزگردها و جلوگیری از فرسایش خاک را دارد.

وی به نقش مهم شهرستان ورامین در مراتع، تولید ۴۰درصد گوشت قرمز و ۳۰درصد شیر استان تهران اشاره کرد و افزود:  با توجه به اینکه مسیر ایل راه‌های عشایری شهرستان در اثر بارندگی‌های اخیر دچار آسیب شده است پیگیری لازم برای مرمت این ایل راه‌ها از طریق امور عشایری استان به‌عمل‌آمده است.

فرماندار ورامین با اشاره به نقش جاذبه‌های اکو توریستی مراتع ورامین، افزود: امیدواریم با معرفی این جاذبه‌های طبیعی بتوانیم در جذب گردشگران برای بازدید از این مناظر و صنعت اکو توریسم شهرستان گام‌های مثبت برداریم.

زیرساخت‌های لازم برای عشایر دشت ورامین فراهم شود

هاتف ممیزی مدیرکل امور عشایری استان تهران نیز در ادامه این بازدید ضمن اعلام اینکه مراتع قشلاقی ورامین با توجه به اینکه حدود ۴ماه در طول سال میزبان عشایر هستند، گفت: باید زیرساخت‌های لازم مانند ایل راه‌های عشایری و مخازن تأمین آب برای تردد عشایر شهرستان ورامین مورد مرمت و ترمیم قرار بگیرد و امکانات موردنیاز برای آن‌ها فراهم شود.

وی تأکید کرد: با توجه به هماهنگی سازمان عشایری کشور با سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور مقرر شد به علت شیوع بیماری کرونا دامداران مدت بیشتری در مراتع عشایری بمانند و از عزیمت به مراتع ییلاقی خودداری کنند.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول