اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

دانش‌آموزان مرزنشین گنبدکاووس با درس‌نامه و جزوه آموزش می‌بینند

مدیر کل آموزش و پرورش گلستان گفت: در روستاهای مرزی گنبدکاووس به دلیل ضعیف بودن اینترنت دانش آموزان با درس‌نامه و جزوه آموزش می‌بینند.

دانش‌آموزان مرزنشین گنبدکاووس با درس‌نامه و جزوه آموزش می‌بینند

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، احسان گوهری‌راد عصر امروز در جمع معلمان نمونه این شهرستان اظهار کرد: در روستاهای مرزی گنبدکاووس و برخی روستاهای دیگر استان با مشکل عدم دسترسی به اینترنت و یا نداشتن تجهیزات مورد نیاز فضای مجازی توسط دانش آموزان مواجه هستیم که در این روستاها آموزش به صورت درس‌نامه و یا دادن جزوه انجام می شود.
وی تصریح کرد: در این روستاها نیاز است تا معلمان راهنمایی‌های لازم به دانش‌آموزان را با رعایت پروتکل بهداشتی و به صورت حضوری انجام دهند.

* تاخیر 10 ساله فضای آموزشی کشور برای ورود عرصه فناوری و آموزش مجازی
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان  با اشاره به پیام‌رسان آموزشی «شاد» در آموزش دانش آموزان ادامه داد: در سند تحول بنیادین در 10 سال گذشته باید فضای آموزشی کشور وارد عرصه فناوری و آموزش مجازی می‌شد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و شیوع کرونا سبب شد تا آموزش و پرورش ظرف مدت یک‌ماه وارد عصر فناوری شود.
وی خاطرنشان کرد: اگر سامانه «شاد» قبل از سال جدید فعال نمی‌شد ما در سال 1399 درگیر پروسه وقت‌گیر کاری کشور شده و شاید به این زودی نمی‌توانستیم فضای مجازی را برای آموزش فعال کنیم.

* سامانه «شاد» در آموزش کودکان بازمانده از تحصیل بسیار موثر است
گوهری‌راد گفت: ورژن جدید سامانه «شاد» بر روی سیستم فعال شده که بسیاری از مشکلات قبلی در آن رفع شده و می‌تواند با شرایط بسیار مطلوب‌تری فعالیت آموزشی ادامه پیدا کند.
وی با بیان اینکه سامانه «شاد» در آموزش کودکان بازمانده از تحصیل بسیار موثر است، اضافه کرد: با این سامانه کودکان بازمانده از تحصیل استان که تعداد آنها نیز کم نیست می‌توانند از تجارب و آموزش مدارس تیزهوشان و یا بهترین معلمان استان بهره‌مند شوند و از این مسیر ادامه تحصیل دهند.

* مبلغ 250 میلیارد ریال به عنوان حق‌الزحمه برای معلمان حق‌التدریسان گلستان واریز شد
مدیر کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به اتفاقات خوب آموزش و پرورش در سال تحصیلی 98-98 اظهار کرد: در ابتدای سال تحصیلی 98-99 مبلغ 25 میلیارد تومان به عنوان حق‌الزحمه برای حق‌التدریسان واریز شد و جذب نیرو خوبی در استان در حوزه آموزش و پرورش انجام شد.
وی با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان بعد از 10 سال اتفاق خوب و نادری در این حوزه بود گفت: با وجود مشکلاتی که در رتبه‌بندی به وجود آمد و سبب شد تا این رتبه‌بندی به خوبی دیده نشود اما اتفاق خوبی بود که بعد از 10 سال محقق شد.
انتهای پیام/2307

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول