اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

توجه به کرامت معلم و تعلیم و تربیت اولویت گام دوم انقلاب

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به ضرورت‌های گام دوم انقلاب، گفت: توجه به کرامت معلم و تعلیم و تربیت بکی از اولویت‌های نخست در این بیانیه است.

توجه به کرامت معلم و تعلیم و تربیت اولویت گام دوم انقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، آموزش و پرورش همواره و در همه برهه‌های انقلاب اسلامی پیشگام و طلایه‌دار حرکت‌های آرمانی انقلاب بوده و در برهه‌های مختلف نقش تعیین کننده‌ای در تربیت و پرورش نسل‌های بعدی ایفا کرده است. نقش ماندگار و بی‌بدیلی که در اوج ظرافت و حساسیت بوده و ذره‌ای انحراف و کژی در این مسیر خسارات بسیاری را در پی داشته است، حال و در 40 ساله دوم انقلاب اسلامی و پس از صدور بیانیه گام دوم از سوی رهبر معظم انقلاب بار دیگر بر نقش تعیین کننده آموزش و پرورش تاکید شده و به صورت غیر مستقیم هدایت جوانان به سمت آرمان‌های بلند اسلام و انقلاب به عنوانی یکی از مهم‌ترین محورهای آن مورد توجه قرار گرفته است.

به همین منظور و به ابتکار مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس، نشست بررسی راهکارهای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مدارس و آموزش و پرورش با حضور امام جمعه گنبدکاووس، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش گلستان و جمعی از مدیران ارشد اداره آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس برگزار شد.

* افزایش نشاط و شادابی معنوی جوانان اولویت بیانیه گام دوم انقلاب

امام جمعه گنبدکاووس در این نشست با اشاره به اینکه برای تحقق بیانیه گام دوم باید با نگاه کارشناسانه برنامه‌های متناسب و جذابی را تهیه کنیم، اظهار کرد: جوان امروز نیازمند برنامه‌ای است که تمامی ابعاد وجودی‌اش را درگیر کرده و او را یک گام به جلو و به سمت موفقیت، دانایی، آگاهی و معنویت حرکت دهد.

حجت‌الاسلام محمود ترابی با بیان اینکه محوری بیانیه گام دوم توجه به جوانان و نوجوانان است، افزود: این توجه باید با رویکرد افزایش نشاط و شادابی معنوی جوانان باشد و بتواند در تحرک و پویایی آنان نقش به سزایی را ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه افزایش امید در جامعه نیز یکی از مولفه‌هایی است که باید مورد توجه قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: وقتی به جوانان کشور توجه شده و بستر ایفای نقش در معادلات کشور برای آنها فراهم شود بدون تردید این مهم که افزایش امیدواری به توفیقات آینده است محقق خواهد شد.

* جوانان پشتوانه حرکت‌های توفنده 40 ساله دوم انقلاب

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان نیز در این نشست با اشاره به اینکه روح بیانیه دوم گام انقلاب ارتقای شاخص‌های اصلی جامعه اسلامی در محورهای مختلف در 40 ساله دوم انقلاب است، ادامه داد: رویکرد ما در افزایش و رشد شاخص‌ها باید علمی و با نگاه به ابزارها و فرصت‌های به روز باشد.

ابراهیم حاجیلری با بیان اینکه پشتوانه حرکت‌ها در 40 ساله دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند، تصریح کرد: در 40 سال نخست انقلاب اسلامی اقدامات مرتبط با توسعه و پیشرفت کشور در حد توان صورت گرفته و حال باید گام‌های بلندی در حوزه نوآوری و خلاقیت برداشته شود تا بتوانیم شتاب این حرکت به سمت پیشرفت را افزایش دهیم.

وی بر نقش مهم و اساسی تعلیم و تربیت در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب تاکید کرد و گفت: یکی از ارکان مهم در مسیر تحقق این بیانیه تتوجه و حمایت کامل از تعلیم و تربیت با نگاه انقلابی است که می‌تواند به پشتوانه سازی و تربیت نسل پویا، کارآمد و قوی را با تکیه بر تقویت خودباوری، امید، اعتماد به نفس، شادی، معنویت و اخلاق منجر شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان خاطرنشان کرد: معلم مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند به ایجاد تحول در جامعه و تربیت نسل جدید کمک کند بر این اساس باید ایجاد انگیزه برای این قشر، ارتقای شاخص‌های حرفه‌ای و شایستگی‌های آنان و توجه و احترام به منزلتشان مورد توجه جدی قرار گیرد.

* نقشه راه تحقق بیانیه گام دوم در مدارس تهیه می‌شود

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب که خطاب به جوانان و آینده سازان کشور صادر شده است در هفت فصل مسیر پیش روی ما و به ویژه جوانان را مشخص کرده است، تاکید کرد: در صورت تحقق این بیانیه گام‌های بزرگی به سمت آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی برداشته می‌شود.

کمال‌الدین نظرنژاد با اشاره به اینکه هدف از برگزاری نشست امروز تعیین وظایف و رویکردهای دستگاه‌های اجرایی شهرستان در مسیر تحقق گام دوم انقلاب است، اضافه کرد: آموزش و پرورش گنبدکاووس با داشتن ۷۵ هزار دانش آموز و بیش از ۹ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته در کنار دانشگاه‌ها و سایر دستگاه‌های مرتبط با جوانان تلاش دارد برای تحقق منویات رهبری در تبیین گام دوم انقلاب برنامه‌ریزی مناسبت را داشته باشد.

وی تبیین بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان نقشه راه در تمام مدارس الزامی دانست و گفت: برگزاری رقابت‌های تولید محتوا و فراخوان مقاله پیرامون هر یک از هفت فصل بیانیه، انتشار پوستر و تشکیل کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوعات مرتبط از جمله برنامه‌های پیشنهادی به مدارس است.

انتهای پیام/83014

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول