اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

کمک باکتری‌ها برای مقابله با کرونا

دانش بنیان‌ها محصول پروبیوتیکی برای تقویت سیستم ایمنی بدن تولید کردند که در آن از میکروارگانیسم‌های بومی کشور استفاده شده است. این محصول در زمان شیوع کرونا و مقابله با آن می‌تواند تاثیرگذار باشد.

کمک باکتری‌ها برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حتما نام محصولات حاوی پروبیوتیک‌ها را شنیده‌اید. پروبیوتیک‌ها میکروارگانیسم‌های مفیدی هستند که به سلامت ما کمک می‌کنند. تولید این محصولات نیاز به کاربرد فناوری‌های نوین دارد. یک شرکت دانش بنیان برای نخستین بار در کشور میکروارگانیسم‌های کاربردی صنایع غذایی را در مقیاس صنعتی تولید می‌کند تا با این اقدام شاهد رسیدن محصولات پروبیوتیک با کیفیت به دست مصرف کنندگان باشیم.

مریم تاج آبادی ابراهیمی مدیر یک شرکت دانش‌بنیان گفت: تولید میکروارگانیسم‌ها بر پایه  سویه‌های بومی ایران انجام شده است و با به کارگیری فناوری‌های نوین و خلاقیت نیروی انسانی سعی کردیم در مسیر افزایش سلامت مصرف کنندگان قرار گیریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۰ محصول دانش بنیان توسط این شرکت فناور برای صنعت غذا تولید می‌شود، افزود: استاترهای لبنی، پروبیوتیک‌های لبنی، نوشیدنی‌های لبنی، پروبیوتیک‌های دام، طیور، آبزیان و پروبیوتیک‌های غیر لبنی زمینه‌های فعالیت شرکت است.

 ابراهیمی به محصولات در  حوزه پروبیوتیک‌های انسانی اشاره کرد و گفت: در بدن انسان میکروارگانیسم‌هایی زندگی می‌کنند که کمبود آنها یا برهم خوردن تعادلشان باعث بروز بیماری می‌شود. برخی معتقد هستند که در مواردی بیماری دیابت به علت بر هم خوردن یک سری میکروارگانیسم‌ها ایجاد می‌شود. در این زمینه محصولی تولید کردیم که قند خون را کنترل می‌کند.

وی همچنین بیان کرد: این روزها که بحث تقویت سیستم ایمنی برای مقابله با بیماری کرونا وجود دارد، محصولی برای این هدف تولید شده است. این محصول حاوی انواع باکتری‌های اسید لاکتیکی است که سیستم ایمنی را در مقابل ویروس‌ها تقویت می‌کند و کمکی برای بهبود جذب ویتامین‌ها و مینرال‌ها است.

بر اساس این گزارش، این شرکت دانش بنیان با فعالیت خود برای بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کرده است. همچنین صادرات محصولات ایران ساخت به کشورهایی مانند آذربایجان، لبنان و ترکیه نیز در کارنامه فعالیت این شرکت فناور به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول