اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

فیلتر بهینه‌ساز احتراق موتورهای درون‌سوز تولید شد

فیلتر بهینه ساز احتراق موتورهای درون سوز از جمله محصولاتی است که برای بهینه کردن مصرف سوخت خودرو و کاهش آلودگی هوا توسط یک شرکت دانش بنیان با فناوری اختصاصی، تولید شده است.

فیلتر بهینه‌ساز احتراق موتورهای درون‌سوز تولید شد

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کمیل قنبری مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: برای اختراع این محصول موفق شدیم تا جوایزی را از جمله مدال نقره اختراعات در آمریکا را کسب کنیم. فیلتر بهینه ساز احتراق موتورهای درون سوز باعث می‌شود تا با بهبود فرایند احتراق در موتور خودرو، عملکرد آن بهتر شود و خودرو به مراتب، بهتر کار کند.

وی استفاده از این محصول را موجب کاهش آلاینده‌های تولید شده دانست و گفت: از سال جاری می‌خواهیم تجاری‌سازی این محصول را آغاز کنیم. خوشبختانه محصول مورد نظر مورد توجه شرکت‌های بزرگ داخلی قرار گرفته است.

قنبری افزود: صافی معمولی بنزین عمل تصفیه سوخت را انجام می‌دهد تا سوخت پاک به درون موتور انتقال یابد، اما این فیلتر علاوه بر این، باعث «بهسوزی» در فرایند احتراق می‌شود. معتقدیم این محصول برای اولین بار است که در کشور تولید شده است و امیداور هستیم بتوانیم نقشی مفید در پاک شدن هوای شهرهای کشورمان ایفا کنیم.  به ویژه آنکه یکی از دلایل اصلی این آلودگی، خام سوزی سوخت در خودروها است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول