اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

خرید اقلام بهداشتی با درآمد برخی موقوفات سمنان

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان با شیوع کرونا ویروس و در راستای حمایت از بیماران، پیشنهاد شد نسبت به خرید اقلام بهداشتی بر اساس نیاز روز از محل موقوفات منطبق اقدام شود.

خرید اقلام بهداشتی با درآمد برخی موقوفات سمنان

محسن عرب‌اسماعیلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: اداره تحقیق و حسابرسی یکی از واحدهای نظارتی سازمان اوقاف و امور خیریه هستند که بر اساس دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های صادره، باید تمام اسناد هزینه انجام‌شده از محل موقوفات و بقاع متبرکه توسط این واحد بررسی شوند.

وی افزود: کلیه اسناد مالی موقوفات و امامزادگان پس از تأیید اداره تحقیق و حسابرسی به‌عنوان هزینه قطعی پذیرفته می‌شود و چنانچه سندی پس از طی کردن مراحل بررسی در اداره تحقیق مردود اعلام شد، لازم است فرد یا افرادی که در انجام آن هزینه دخیل بوده‌اند، باید از دارایی شخصی خود معادل آن رقم را به‌حساب موقوفه یا بقعه واریز کنند.

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان تصریح کرد: اداره تحقیق و حسابرسی در استان دارای دو بخش حسابرسی و حقوقی است.

وی عنوان کرد: همان‌گونه که گفته شد، محقق حسابرسی وظیفه رسیدگی به اسناد هزینه مالی را بر عهده دارند.

عرب‌اسماعیلی اظهار کرد: محقق حقوقی اداره تحقیق نیز وظیفه رسیدگی به امور مربوط به متولیان، صدور نظریه‌های مصرف، وقفیت، بررسی نیات در سامانه را بر عهده دارد.

وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در اداره تحقیق و حسابرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ارائه مشاوره پیش از انجام هزینه به همکاران، هیأت‌امنای بقاع متبرکه و متولیان و امنای موقوفات به‌منظور جلوگیری از مردود شدن اسناد هزینه است.

رئیس اداره تحقیق و حسابرسی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان خاطرنشان کرد: با شیوع کرونا ویروس و در راستای حمایت از بیماران و پیش‌گیری از بیماری کرونا، به ادارات شهرستان پیشنهاد شد نسبت به خرید اقلام بهداشتی بر اساس نیاز روز از محل موقوفات منطبق اقدام کنند.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول