اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

این جهادگر داوطلبانه منازل بیماران مبتلا به کرونا را ضدعفونی می‌کند+ تصاویر

جهادگر بسیجی سرخه‌ای با هدف تأمین سلامت مردم و مبارزه با ویروس کرونا، داوطلبانه منازل کرونایی‌ها را ضدعفونی می‌کند.

این جهادگر داوطلبانه منازل بیماران مبتلا به کرونا را ضدعفونی می‌کند+ تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از سرخه، نیروهای بسیجی و جهادی این روزها به‌صورت داوطلبانه و همراه با بسیج جامعه پزشکی و کادر درمانی مرکز بهداشت شهرستان سرخه در طرح ضدعفونی منازل آلوده در این شهرستان حضور پیدا می‌کند.

تلاش‌های زیادی انجام می‌شود تا در مبارزه با ویروس کرونا همراه با پرستاران و پزشکان که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند، اقدامات مراقبتی هم رخ دهد.

علی‌اکبر عاطفی،‌ جهادگر بسیجی که در ضدعفونی منازل مبتلایان بهبودیافته از کرونا حضور فعالی دارد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه اظهار کرد: قبل از آغاز ضدعفونی منازل، با حضور در مرکز بهداشت شهرستان، مواد ضدعفونی توسط مسؤولان مرکز بهداشت در اختیار نیروهای جهادی قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: جهادی‌ها سپس با پوشیدن لباس‌های محافظتی که شامل سه سری لباس سرتاسری مخصوص، ماسک، دستکش، کلاه، عینک مخصوص و همچنین پاپوش می‌شود و با هدف تأمین سلامت و امنیت جانی مردم و کاستن گوشه‌ای از اندوه کسانی که عزیزی در این راه از دست داده‌اند، با مراجعه به منازل کار ضدعفونی را انجام می‌دهند.

این جهادگر بسیجی ادامه داد: اگر این دست اقدامات نباشد، تعداد مبتلایان و افراد فوت‌شده به‌واسطه ابتلا به کرونا افزایش پیدا می‌کند.

عاطفی تصریح کرد: طرح مبارزه با ویروس کرونا که با همکاری بسیج سازندگی سپاه ناحیه سرخه و بسیج جامعه پزشکی این شهرستان در حال انجام بوده، شامل چند مرحله است.

وی بیان کرد: یکی از این مراحل، برقراری تماس تلفنی با منازل و دریافت اطلاعات افرادی است که به این ویروس مبتلا شده‌اند یا در معرض خطر هستند؛ مرحله دیگر، راهنمایی و ثبت مشخصات مبتلایان و نیز پیگیری وضع آنها در روزهای آتی است.

این جهادگر بسیجی افزود: یکی دیگر از مراحل کار، معرفی افراد مبتلا به ویروس کرونا بوده که نیاز به بستری شدن در بیمارستان و بخش بستری دارند.

عاطفی بیان کرد: از دیگر مراحل غربالگری، ضدعفونی منازل مسکونی بیماران مبتلا به کرونا بوده که از نیمه دوم فروردین‌ماه آغاز شده است.

وی گفت: هدف از ضدعفونی منازل مسکونی، جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و همچنین سرایت به سایر افراد خانواده است.

جهادگر بسیجی افزود: در این مرحله، بیش از 15 منزل مسکونی ضدعفونی شده که از انتقال و انتشار ویروس کرونا به اطرافیان و منازل مسکونی دیگر جلوگیری کرده است.

عاطفی بیان کرد: اگر مردم ما در این لحظات حساس و خطرناک که مبتلایان به کرونا در حال کاهش است، با رعایت بهداشت به مبارزه با کرونا بپردازند و مسائل تذکر داده‌شده بهداشتی را رعایت کنند، این ویروس منحوس زودتر از بین می‌رود.

وی گفت: ویروس کرونا باعث ضررهای جانی و مالی فراوانی شده است که دیگر قابل جبران نیست یا جبران آن بسیار سخت خواهد بود و به همین خاطر همه باید مراقب باشند.

انتهای پیام/2568/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول