اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

ابرکوه در مسیر توسعه دامپروری و تبدیل شدن به قطب لبنیاتی استان

فرماندار ابرکوه گفت: با توجه به توسعه بخش دام و واحدهای تولیدی لبنی ابرکوه به زودی به قطب دام و فرآورده‌های لبنی تبدیل خواهد شد.

ابرکوه در مسیر توسعه دامپروری و تبدیل شدن به قطب لبنیاتی استان

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، محمد کاظمی نسب ساعتی قبل در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی و با حضور مدیرکل جدید سازمان دامپزشکی استان یزد، اظهار کرد: مدیریت و ورود به موقع شبکه دامپزشکی در وقوع برخی بیماری‌های خطرناک همچون تب مالت، از شیوع آن‌ها جلوگیری و مانع برخی فجایع شده است.

فرماندار ابرکوه با اشاره به جریان شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان که شاید خطر جانی آن کمتر از ویروس کرونا نبود، اذعان کرد: در آنفولانزای فوق حاد یک سناریو تعریف شده و افرادی هوشیارانه از سلامت دام و طیور مراقبت می‌کردند تا جلوی سرایت این ویروس به جامعه انسانی گرفته شد.

کاظمی نسب اذعان کرد: یکی از حوزه‌هایی که شهرستان ابرکوه به توسعه و ایجاد اشتغال در آن دل‌بسته است، توسعه دام است که می‌تواند در آینده‌ای نه‌چندان دور ابرکوه را به قطب تولید دام و فرآورده‌های لبنی تبدیل کند. لذا در این زمینه حمایت‌های لازم در حوزه دام و دامپزشکی خواهیم داشت اطمینان خاطری برای سرمایه‌گذاران در این حوزه است.

وی همچنین از راه‌اندازی یک واحد تولیدی لبنی در سال جاری خبر داد و افزود: این واحد روزانه نیازمند 200 تن شیر است که با احتساب سایر شرکت‌های لبنی در مجموع این واحدهای تولیدی روزانه نیازمند 350 تن شیر خواهد بود. در حال حاضر تولید روزانه شیر در ابرکوه 60 تن است که امید داریم این میزان تولید با توسعه پروش دام تا 7 برابر افزایش‌یافته و پاسخگوی نیاز واحدهای لبنی باشد.

در ادامه مهدی غیب اللهی به وجود بیش از 300 واحد دامی سنگین و 8 مجتمع پرورش دام سبک در شهرستان اشاره کرد و گفت: ابرکوه یکی از شهرستان‌های عشایری استان محسوب می‌شود که پراکندگی دام در این منطقه وظیفه دامپزشکی را بسیار سنگین کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه با بیان اینکه تعامل بین بخشی بین جهاد کشاورزی و شبکه دامپزشکی نتایج بسیار خوبی داشته است، یادآور شد: با توجه به زیرساخت‌های بسیار خوب ایجاد شده، شهرستان ابرکوه به زودی به قطب تولید فرآورده‌های لبنی از جمله گوشت قرمز، گوشت سفید و شیر تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول