اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بهره‌مندی عشایر از کمک‌های مؤمنانه در رزمایش مواسات

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه گفت: در پی برگزاری رزمایش مواسات و همدلی تعداد 150 بسته معیشتی و بهداشتی در بین عشایر نیازمند شهرستان ابرکوه توزیع شد.

بهره‌مندی عشایر از کمک‌های مؤمنانه در رزمایش مواسات

سرهنگ مهدی ابرقویی در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: در راستای اجرای رزمایش مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه و همچنین حمایت از آسیب دیدگان شیوع ویروس کووید 19، تعداد 150 بسته معیشتی و بهداشتی هر یک به ارزش 300 میلیون ریال، جهت توزیع در بین عشایر شهرستان مهیا شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ابرکوه همچنین از ابتلای 6 نفر از عشایر منطقه به بیماری کرونا خبر داد و افزود: در حال حاضر وضعیت عمومی مبتلایان به کرونا مساعد بوده و در منزل خود دوران نقاهت را طی می‌کنند.

ابرقویی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه معیشت اکثر عشایر شهرستان به دام‌پروری وابسته است، کمبود آذوقه و گران شدن قیمت آن و همچنین پایین آمدن قیمت دام زنده را می‌توان از تأثیرات منفی کرونا بر معیشت عشایر برشمرد.

وی ادامه داد: در همین راستا دولت می‌تواند با تدابیری از جمله کاهش واردات دام، افزایش صادرات، تأمین آذوقه و همچنین خرید تضمینی دام عشایر، از ورود خسارت به عشایر جلوگیری کند.

جانشین قرارگاه رزمایش مواسات و همدلی در ابرکوه، پیرامون اقدامات انجام شده توسط حوزه مقاومت بسیج عشایر شهید مطهری، گفت: برپایی ایستگاه غربالگری در ورودی دهستان اسفندآباد و ورودی شهرستان، ضدعفونی معابر و اماکن عمومی، تولید و توزیع ماسک و مواد ضدعفونی در سطح دهستان، اعلان‌های عمومی، اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی و همکاری با شبکه بهداشت و درمان در زمینه غربالگری تلفنی و ... از جمله این اقدامات بوده است.

انتهای پیام/90027

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول