اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  سایر حوزه ها

بسیج سراسری دانشگاهیان برای تامین نیازهای ضروری افراد درگیر کرونا کلید خورد

جامعه دانشگاهی کشور در اقدامی هماهنگ با تشکیل «صندوق نیکوکاری دانشگاهیان» و در پویش سراسریزندگی دست یاریگر توست در تامین نیازهای ضروری افراد درگیر پیامدهای درمانی، اقتصادی و روانی کرونا مشارکت می کنند.

بسیج سراسری دانشگاهیان برای تامین نیازهای ضروری افراد درگیر کرونا  کلید خورد

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، اخیرا آیین‌نامه تشکیل صندوق نیکوکاری دانشگاهیان به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ابلاغ شده است.

هدف از این اقدام، مشارکت مالی و داوطلبانه دانشگاهیان برای تامین بخشی از نیازهای ضروری دانشگاهیان درگیر پیامدهای درمانی، اقتصادی و روانی بیماری کووید ۱۹ است.

غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس در این باره اظهارداشت: در راستای ایجاد پویش دانشگاهی مقابله با بیماری کرونا با عنوان زندگی دست یاریگر توست، صندوق نیکوکاری دانشگاهیان شکل گرفت و آیین نامه این صندوق به دانشگاه ها ابلاغ شد.

وی ادامه داد: این اقدام با همکاری مشترک معاونت فرهنگی و اجتماعی و سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شده است.

غفاری گفت: برای سیاست گذاری و اتخاذ راهبردهای جامع و پیگیری امور مربوط به صندوق در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شورایی به ریاست معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و با ترکیب رییس سازمان امور دانشجویان (نایب رییس)، معاون مالی و اداری و مدیریت منابع وزارت علوم (عضو)، دبیر ستاد خیرین وزارت علوم (عضو)، مدیرکل فرهنگی وزارت علوم (دبیر شورا)، رییس صندوق رفاه دانشجویان (عضو) و مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان (عضو) تشکیل شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تصریح کرد: این صندوق 4 هدف 1- ایجاد همبستگی و همدلی در امور خیر و نیکی رسانی به دیگران در بین دانشگاهیان (اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان)، 2-زمینه سازی برای ایجاد نهادهای کمک رسان و خیریه غیردولتی برای فعالیت های ماندگار و بلند مدت، 3-ترویج فرهنگ کمک رسانی و نهادسازی امر نیکوکاری مبتنی بر تلاش داوطلبانه برای فعالیت های ماندگار و بلند مدت و 4-کمک و مشارکت در کاستن از مشکلات و پیامدهای ناخوشایند شیوع بیماری کرونا در ابعاد معیشتی، روانی و اجتماعی نیازمندان جامعه دانشگاهی را دنبال می کند.

به گزارش فارس، اخیرا منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در نامه‌ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش ‌عالی، پژوهش و فناوری کشور، بر ضرورت اقدام دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری در قالب تشکیل «صندوق نیکوکاری دانشگاهیان» تاکید کرد و از جامعه دانشگاهی خواسته در پویش ملی "زندگی دست یاریگر توست" در قالب تشکیل «صندوق نیکوکاری دانشگاهیان» مشارکت کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول