اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

جمع‌آوری و کمک 7 میلیارد تومانی خیرین در مقابله با کرونا

به منظور حمایت از بیماران مبتلا به کرونا، پویشی به نام کمپین همگانی توسط مجمع خیرین تامین سلامت فارس راه‌اندازی شده که کمک‌های خیرین به این کمپین تاکنون به هفت میلیارد تومان رسیده است.

جمع‌آوری و کمک 7 میلیارد تومانی خیرین در مقابله با کرونا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مردم استان فارس و شهر شیراز همواره به لحاظ مهرورزی و کمک به همنوع زبانزد خاص و عام بوده‌اند. باز شدن درب هتل‌ها و خانه‌ها به روی سیل‌زدگان در نوروز سال گذشته و در ادامه همت جهادی برای مرمت خانه‌های آسیب دیده، از اتفاقاتی بود که در سال ۹۸ نقل محافل و مجالس شد. امسال نیز که از اسفندماه به صورت رسمی ورود مهمان ناخوانده‌ای با عنوان کووید19 به کشور تایید و اعلام شد باز هم مردم فارس و شیراز نوع دوستی را فراموش نکردند و در قالب کمک‌های متنوع به یاری هم استانی‌های خود شتافتند.
در این راستا و به منظور حمایت از بیماران مبتلا به کرونا، پویشی به نام "کمپین همگانی" توسط مجمع خیرین تامین سلامت فارس راه‌اندازی شده که تاکنون حدود هفت میلیارد تومان توسط خیرین به این کمپین کمک شده است.

بر اساس این کمپین اگر هر نفر از جمعیت دو میلیون نفری شیراز، هر نفر مبلغ پنج هزار تومان کمک کند اتفاق بزرگی در حوزه سلامت رخ می‌دهد. بر اثر آمارهای به دست آمده تاکنون بیش از شش هزار نفر به این کمپین پیوسته‌اند و کمک‌های هزار تومانی تا چند میلیونی را اهدا کرده‌اند. این در حالی است که مجمع خیرین سلامت کمتر از شش هزار عضو دارد!
رییس مجمع خیرین تامین سلامت فارس پیرامون کمپین همگانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در شیراز ، به فعالیت ۲۰ ساله مجمع خیرین تامین سلامت فارس اشاره و از هزینه‌کرد یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی توسط این مجمع در حوزه سلامت مانند ساخت‌وساز بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت خبر داد.

علی‌اکبر رامجردی اظهار داشت: پس از شیوع کرونا تاکنون سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق خیرین مجمع تامین سلامت اهدا شده که از این میزان، سه میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی و دو میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در قالب کمک نقدی و غیرنقدی به بیمارستان‌ها اهدا شده است.

وی ادامه داد: در راستای تشخیص و درمان سریع‌تر بیماران مبتلا به کرونا، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیازمند ۲۰ دستگاه تنفس مصنوعی است که قیمت نهایی هر یک از این دستگاه‌ها ۱۷۴ میلیون تومان برآورد شده است بنابراین تاکنون با اهدای یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان توسط خیرین استان فارس، ۱۰ دستگاه خریداری شده است و برای تهیه مابقی دستگاه ها نیازمند کمک‌های دیگر هستیم. رامجردی بیان کرد: پیشتر از این هم خیرین با تهیه ملزومات محافظتی سهم مهمی در خدمات بیمارستانها در مقابله با کرونا داشته اند.

رییس مجمع خیرین تامین سلامت استان فارس همچنین به دریافت کمکی به مبلغ یک میلیارد تومان به صورت نقدی و غیر نقدی از طریق دفاتر مجمع خیرین تامین سلامت شهرستان‌ها به مراکز درگیر کرونا اشاره کرد.
رامجردی گفت: برای تهیه دستگاه سی‌تی‌اسکن، دستگاه رسپیراتور و تجهیزات مصرفی نیز که از دیگر نیازمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی است نیز کمپینی راه‌اندازی شده که براساس آن اگر فقط نیمی از مردم استان فارس هر کدام مبلغ پنج هزار تومان کمک کنند، مبلغ مورد نیاز خرید تجهیزات، تأمین می‌شود بنابراین جهت دریافت کمک‌های همگانی در فضای مجازی و رسانه‌ای، فراخوان کمپین منتشر و اطلاع‌رسانی شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس گفت: خیران و مردم عزیز می‌توانند از طریق شماره‌حساب ۲۴۰۱۴۷۱۴۵ یا شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۰۰۰۴۴۷۹۹ در تهیه دستگاه‌های موردنیاز کمک کنند.
به گفته وی، تأمین و توزیع ۱۱۲ هزار ماسک ، ۱۵ هزار دست لباس یکبار مصرف و ملحفه ، سه هزار و ۸۰۰ عدد لباس اتاق عمل و ۲۰ هزار عدد ماسک برای پاکبانان توسط مجمع خیرین تأمین سلامت فارس انجام شده است.

رامجردی تاکید کرد: طبق دستورالعمل سازمان امور اجتماعی کشور و با توجه به ابلاغ طرح ملی ساماندهی مشارکت‌های مردمی در پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا، مجمع خیرین سلامت  به عنوان محور اصلی دریافت کمک‌های مردمی معرفی شد.
وی ادامه داد: هرگونه تبلیغ در فضای مجازی جهت اعلام شماره حساب‌هایی غیر از شماره حساب مجمع جهت حمایت از مراکز درمانی کرونا، تخلف محسوب می‌شود.
رییس مجمع خیرین تامین سلامت فارس ابراز امیدواری کرد که با این تصمیم از اقدامات موازی که امکان برنامه‌ریزی جامع جهت مقابله با بیماری کرونا را مختل می نماید، جلوگیری شود.
رامجردی با اشاره به اینکه خیرین مقیم خارج از کشور نیز برای کمک به مهار ویروس کرونا اظهار تمایل و اعلام آمادگی کرده‌اند، افزود: تاکنون خیرینی همچون خانواده رستگار  و خیریه سلطانی نسب به واسطه بستگانشان در ایران مبلغی را برای مبارزه با کرونا اهدا کردند.
 وی خاطرنشان کرد: خیرین دیگری نیز در خارج از ایران  تمایل دارند که در این مبارزه سهیم شوند ، مجمع خیرین تامین سلامت فارس اقدام به ایجاد یک حساب ارزی ویژه کمک‌های خیرین خارج از کشور  برای تامین تجهیزات پزشکی مبارزه با کرونا نموده است.
به گزارش فارس، حساب ارزی مجمع خیرین تأمین سلامت فارس جهت کمک‌های هموطنان خارج از کشور به شماره ۲۳۰۵۷۵۰۶۴۵۷۰۴۹۱ (شماره شبا) و  شماره حساب جهت مشارکت  هموطنان داخل کشور IR۹۱۰۵۵۰۲۳۰۵۷۵۰۰۶۴۵۷۰۴۹۰۰۱ نزد بانک اقتصاد نوین، ارائه شده است.

همچنین با هدف کمک به تامین سلامت و معیشت افراد نیازمند و تهیه تجهیزات بیمارستان‌های درگیر کرونا کارکنان ادارت نیز در این امر خیر سهیم شدند.
در این جهت امکان اهدای بخشی از حقوق اردیبهشت اساتید و کارکنان دانشگاه، با ارسال درخواست الکترونیک فراهم شد.  اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی شیراز می‌توانند با مراجعه به سامانه کارمند به نشانی الکترونیکی  karmand.sums.ac.ir در این امر خداپسندانه شرکت نمایند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول