اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

اخوان‌المسلمین سه گام اساسی برای مقابله با اشغال کرانه باختری پیشنهاد داد

سخنگوی اخوان‌المسلمین از کشورهای عربی و سازمان ملل خواست تا سه گام اساسی برای مقابله با طرح اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری را در پیش بگیرند.

اخوان‌المسلمین سه گام اساسی برای مقابله با اشغال کرانه باختری پیشنهاد داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «طلعت فهمی» سخنگوی اخوان‌المسلمین در بیانیه‌ای خواستار در پیش گرفتن سه گام اساسی برای مقابله با رژیم صهیونیستی در الحاق بخش‌هایی از اراضی کرانه باختری شد.

به نوشته القدس العربی، او در ابتدای بیانیه خود گفت که تصمیم رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری یا بخش‌هایی از آن با حمایت آمریکا علیه حقوق مردم فلسطین و قوانین بین‌المللی صورت می‌گیرد.

سخنگوی اخوان‌المسلمین مصر سه اقدام اساسی را برای مواجهه با این تصمیم پیشنهاد کرده است که شامل «تحقق منافع فلسطین از طریق اجماع حول مسأله فلسطین»، «گام‌های جدی کشورهای عربی برای قطع روابط با رژیم صهیونیستی» و «حمایت سازمان ملل از قوانین بین‌المللی که دست‌اندازی به خاک فلسطین اشغالی را جرم می‌داند.» می‌شود.

او در ادامه هرگونه اقدام اشغالگرانه رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

«مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی گفته بود که تصمیم الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به رژیم صهیونیستی در نهایت به این رژیم بستگی دارد. طبق طرح موسوم به معامله قرن، اسرائیل می‌تواند بخش‌های بیشتری از کرانه باختری از جمله دره اردن را اشغال کرده و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در آن‌ها دایر کند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که  آماده است تا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت بشناسد. (جزئیات بیشتر)

در توافق اخیر نتانیاهو با «بنی گانتز» رهبر حزب آبی-سفید بر سر تشکیل کابینه فراگیر نیز دو طرف بر لزوم اجرایی شدن الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به سرزمین اشغالی توافق کردند.

قرار است تا فردا (پنجشنبه) وزرای خارجه اتحادیه عرب به پیشنهاد دولت فلسطین از طریق ویدئوکنفرانس برای بررسی این اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه دهند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول