اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

انتقاد شدید رام الله| آمریکا به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویا کرانه باختری متعلق به «اسرائیل» است

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به ادعاهای واشنگتن، تأکید کرد که «گویا کرانه باختری از دید جریان مسیحی صهیونیست حاکم در آمریکا، یک مسئله داخلی اسرائیل است».

انتقاد شدید رام الله| آمریکا به گونه‌ای سخن می‌گوید که گویا کرانه باختری متعلق به «اسرائیل» است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از ادعای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره اعلام آمادگی واشنگتن برای الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، انتقاد کرد.

این نهاد فلسطینی با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد، چنین اظهار نظری از سوی وزارت خارجه آمریکا، در ادامه جانبداری کامل این کشور از رژیم صهیونیستی و سیاستهای این رژیم است.

خبرگزاری «صفا» فلسطین ضمن نقل این بیانیه، گزارش داد: «این موضع آمریکا، عینیت بخشی به اظهار نظر پیشین مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا است که گفته بود الحاق مناطق کرانه باختری مربوط به دولت اسرائیل است».

رام الله تأکید کرد، چنین موضع‌گیری نشان می‌دهد که «گویا کرانه باختری از دید جریان مسیحی صهیونیست حاکم در آمریکا، یک مسئله داخلی اسرائیل است».

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان ادامه داد، مسخره است که دولت ترامپ با کلمات بازی می‌کند تا طرح شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری، اجرایی شود. 

این نهاد فلسطینی خاطر نشان کرد، این موضعگیریهای آمریکا بزرگترین و روشنترین توهین به «عقل رهبران بین‌المللی است؛ زیرا موافقت آمریکا با الحاق دره‌ها و اجرای قانون اسرائیل در شهرکها، چیزی را برای مذاکره باقی نخواهد گذاشت».

رام الله تصریح کرد، هفته گذشته، اجماع بین‌المللی در رد این طرح و اقدامات الحاق کرانه باختری وجود داشت، ولی باید این اجماع، به اقدامات عملی بدل شود و شامل تحریمهای سیاسی، دیپلماتیک، اقتصادی و تکنولوژی باشد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان در پایان از جامعه بین‌الملل خواست که ضمن محکوم کردن دولت ترامپ، در پی مکانیزم بین‌المللی مناسبی باشد تا هژمونی و سلطه و بی اعتنایی دولت آمریکا به سیاست و حقوق بین‌الملل را کاهش دهد.

 وزارت امور خارجه آمریکا بامداد امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آماده است تا حاکمیت رژیم صهیونیستی بر شهرک‌های صهیونیست‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت بشناسد(جزئیات بیشتر).
انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول