اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق: حزب بارزانی مسئول اختلافات با بغداد است

یک عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق، حزب دموکرات کردستان را مسئول اختلافات اخیر میان اربیل و بغداد و قطع حقوق کارمندان این منطقه دانست.

عضو اتحادیه میهنی کردستان عراق: حزب بارزانی مسئول اختلافات با بغداد است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود خوشناو» عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، مسئولیت اختلافات ایجاد شده با بغداد درباره حقوق‌ کارمندان منطقه کردستان و نفت را به گردن حزب دموکرات کردستان به رهبری «مسعود بارزانی» دانست.

به نوشته « بغداد پست»، وی در جمع خبرنگاران گفت: حزب دموکرات کردستان به دلیل تکیه به طرح موسوم به «استقلال اقتصادی»، مسئولیت مستقیم خسارات اقتصادی وارده به منطقه کردستان عراق را برعهده دارد.

وی افزود: بر اساس این طرح، منطقه کردستان بدون اطلاع دولت مرکزی در بغداد، مسئول پرداخت و بازپرداخت به شرکت‌های نفتی است. اما اتحادیه میهنی کردستان رویکرد شفاف و روشنی در این‌باره داشت و می‌گفت: باید یک خزانه و بودجه واحد در بغداد وجود داشته باشد و بودجه منطقه کردستان نیز به طور رسمی ارسال شود.

این عضو حزب اتحادیه میهنی کردستان گفت: دولت منطقه کردستان باید بداند که اختلافات هیچ فایده‌ای ندارد.

 «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر پیشبرد امور عراق چند روز پیش طی حکمی به وزارت دارایی عراق، دستور توقف پرداخت حقوق کارمندان منطقه کردستان را صادر کرد. این اقدام با هدف تحت فشار قرار دادن اربیل برای پرداخت درآمدهای حاصل از صادرات ۲۵۰ هزار بشکه نفت به دولت مرکزی، صورت گرفت.

در پی اعتراض حزب دموکرات کردستان به این امر، «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق نیز واکنش نشان داد و  از بغداد و اربیل خواست تا برای حل اختلافات خود درباره مسائل مالی به قانون اساسی مراجعه کنند و به قانون بودجه پایبند باشند و مسئله حقوق کارمندان منطقه کردستان را از اختلافات سیاسی دور نگه دارند. 

«حسن سالم» نماینده فراکسیون صادقون در پارلمان عراق نیز دوشنبه پیش خواستار باز پس‌گیری ۱۲۸ میلیارد دلار از منطقه کردستان و محاکمه «فواد حسین» وزیر دارایی کرد دولت عراق  به اتهام اتلاف بیت‌المال  شد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول