اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تجلی روح همگرایی در دستان ایرانی+ تصاویر

رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» که این روزها در جای جای کشورمان برگزار می‌شود، گوشه‌هایی از تجلی روح همگرایی در دستان ایرانی است.

تجلی روح همگرایی در دستان ایرانی+ تصاویر

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: طبیعی است که اگر روح همگرایی در جامعه‌ای بر امور مختلف مسلط شود، می‌تواند از افراد پراکنده، اجتماعات مختلف انسانی بسازد و این دست‌های در دست هم قادر خواهند بود تا بخش اعظمی از مشکلات را از میان بردارند.

این روزها در کشورمان شاهد هستیم که هر چند ایرانیان به لحاظ مکان و زمان از هم دور بوده و حتی از نظر نژاد و زبان با هم تفاوت‌هایی دارند؛ اما در کنار یکدیگر جامعه‌ای واحد و استوار برای مقابله با کرونا ساخته‌اند و این نمودی از همگرایی در کشورمان است.

رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» که رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیانات ارزنده خود آغازگر آن بودند، هم در این راستا شکل گرفته و بخش‌هایی از همگرایی جامعه ایرانی را در روستاها و شهرها و گوشه گوشه کشورمان نشان می‌دهد؛ استان سمنان نیز از این قاعده مستثنی نیست.

توزیع ۵۰۰ بسته معیشتی در میامی

رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه در شهرستان میامی با آماده‌سازی بسته‌های معیشتی و بهداشتی به همت ناحیه مقاومت بسیج سپاه این شهرستان و سایر دستگاه‌های حمایتی و با حضور امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسؤولان برگزار شد.

در اجرای تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر برگزاری رزمایش همدلی و کمک به آسیب دیدگان اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، ۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۶۰ میلیون تومان در شهرستان میامی توزیع شد.

اجرای طرح «شکرانه سلامت» در سمنان

محمدتقی فتحعلیان، مدیر داخلی مرکز آمورشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان بیان کرد: مدافعان سلامت بیمارستان کوثر در کنار تلاش برای حفظ سلامتی مردم در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا، هم‌زمان و همراه با سایر سازمان‌های مردم‌نهاد خود را در اجرای رزمایش بزرگ کمک مؤمنانه شریک دانستند.

وی تصریح کرد: مدافعان سلامت بیمارستان کوثر سمنان با اهدای ۲۰۰ بسته شامل ۱۳ قلم مایحتاج بهداشتی و غذایی به فرمان رهبری لبیک گفتند.

مدیر داخلی مرکز آمورشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان افزود: این بسته‌ها با راهنمایی و هماهنگی مراجع ذیصلاح، بین نیازمندان و آسیب دیدگان از بیماری کرونا توزیع خواهد شد.

فتحعلیان از سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان سمنان که در این امر یاریگر کادر مرکز آمورشی پژوهشی و درمانی کوثر سمنان بود، قدردانی کرد.

وقتی مدافعان سلامت گوسفند قربانی می‌کنند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرخه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سرخه اظهار کرد: در رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه، یک رأس گوسفند از طرف همکاران این شبکه قربانی شد و در اختیار مراجع ذی‌صلاح برای توزیع بین نیازمندان قرار گرفت.

لیلا اسکندری گفت: مرکز بهداشت سرخه با این اقدام در این عمل مؤمنانه شرکت کرد و اقدامات خیرخواهانه ادامه دارد.

توزیع ‍۱۰۰۰ سبد کالایی در امیرآباد

مهدی رومنانی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه امیرآباد گفت: هم‌زمان با ماه مبارک رمضان و پیرو منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص رزمایش همدلی و کمک مؤمنانه در پی شیوع بیماری کرونا، کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه امیرآباد وارد میدان شد.

وی تصریح کرد: در اقدامی، یک هزار سبد معیشتی شامل برنج، روغن، ماکارونی، پنیر، خرما، نان و رشته آشی به ارزش ریالی هر سبد یک میلیون و 600 هزار ریال و جمعاً به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به خانواده‌های تحت حمایت و نیازمند در منطقه امیرآباد اهدا شد.

رومنانی ادامه داد: این کمک‌های مؤمنانه از محل هدایای خیران، شوراها و دهیاران منطقه امیرآباد جمع‌آوری شده بود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) منطقه امیرآباد گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، توسط کارگاه‌های اشتغال کمیته امداد امیرآباد، ماسک و لباس گان تولید و بین خانواده‌های منطقه امیرآباد و روستاهای تابعه توزیع شده است و یک هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد منطقه امیرآباد هستند.

اقدامی خیرخواهانه در حوزه گردشگری سرخه

بهمن اخلاقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی تأسیسات گردشگری، سعید ساسانی مالک رستوران بین‌راهی راه ابریشم در اقدامی خیرخواهانه، اجاره‌بهای رستوران راه ابریشم را از اسفندماه ۹۸ تا زمان بازگشت به شرایط عادی به مستأجر خود بخشیده است.

اخلاقی ابراز امیدواری کرد: این اقدام خداپسندانه در میان تمامی واحدهای اقتصادی و به‌ویژه تأسیسات گردشگری فراگیر شود تا ضمن کمک به اقشار آسیب‌دیده به خاطر شیوع ویروس کرونا، موجب ترویج این اقدام خیرخواهانه شود.

انتهای پیام/74001/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول