اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

«کمک مؤمنانه» در مهدی‌شهر/ از بسیج خیریه‌ها تا همدلی به نیت پدر+ تصاویر

روایت «کمک مؤمنانه» در مهدی‌شهر این روزها خواندنی است؛ خیریه‌ها برای یاری محرومان بسیج شده‌اند و اهدای سبدهای کالا به نیت پدر اقدام زیبای خیری از این خطه شهیدپرور بود.

«کمک مؤمنانه» در مهدی‌شهر/ از بسیج خیریه‌ها تا همدلی به نیت پدر+ تصاویر

خبرگزاری فارس سمنان- گروه اجتماعی: امام صادق (ع) می‌فرمایند: «لازمه مهربانی، دوستی و مواسات در میان اهل ایمان است» و امروز که کشورمان در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا قرار گرفته است، رهبر معظم انقلاب اسلامی ندای یاری محرومان و عمل به اصل «مواسات» را سر می‌دهند.

امام صادق (ع) در جای دیگر می‌فرمایند «اِنَّ مِن حَقِّ المُؤمِنِ عَلَی المُؤمِنِ المَوَدَّةَ لَهُ فی صَدرِهِ المُؤاساهَ لَهُ فی مالِهِ» و این حدیث شریف این‌طور تبیین می‌کند که «مواسات» نشانه ایمان است.

امروز هم این امر مهم در کلام ولی امر مسلمین جهان جاری می‌شود تا کمی از آلام آسیب‌دیدگان از کرونا در کشورمان و محرومان و نیازمندان بکاهد و البته که مردم نیکوکار و خیر کشورمان نیز لبیک خوبی به این فرمایش گفتند.

پیشوایان ما در تأکید بر ضرورت دوستی و مواسات در میان مسلمانان، گاه مواسات را نشانه کمال ایمان می‌دانند و آن کسانی که بهترین دارایی‌شان را به همنوعان نیازمند خود می‌بخشند، جزو محبوب‌ترین آفریدگان نزد خداوند متعال هستند؛ اما مردم شهرستان مهدی‌شهر این روزها در رزمایش خوبان پیش‌قراول شده‌اند.

توزیع بسته‌های حمایتی در فولادمحله

توزیع بسته‌های حمایتی و معیشتی به همت مرکز نیکوکاری نسیم وصال فولادمحله انجام شد.

این مراسم با حضور بخشدار شهمیرزاد، رئیس کمیته امداد شهرستان، جانشین فرمانده سپاه ناحیه شهرستان مهدی‌شهر، فرمانده بسیج شهمیرزاد، رئیس و اعضای مرکز نیکوکاری نسیم وصال برگزار شد.

در این مراسم، معاون مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان سمنان، مسؤولان و اعضای پایگاه مقاومت بسیج برادران و خواهران و اعضای شورای اسلامی فولادمحله نیز حضور داشتند.

خیران مرکز نیکوکاری نسیم وصال فولادمحله در شهرستان مهدی‌شهر، 250 بسته حمایتی معیشتی که شامل 12 قلم مواد غذایی و بهداشتی به ارزش ریالی هر بسته سه میلیون ریال است، را در قالب رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» در میان نیازمندان توزیع کردند.

اهدای سبدهای کالا به نیت پدر

سبدهای کالایی توسط «منصور خادمی» به نیت نخستین سالگرد پدر بزرگوارش مرحوم حاج علی خادمی اهدا شد.

این خیر مهدی‌شهری، سبدهای کالایی را به ارزش 40 میلیون ریال به نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان مهدی‌شهر در ماه مبارک رمضان اهدا کرد.

توزیع ۱۶۵۰ بسته حمایتی در درجزین

بسته‌های حمایتی و معیشتی در شهر درجزین با حضور فرماندار شهرستان، امام جمعه درجزین، فرمانده سپاه ناحیه، بخشدار مرکزی، شهردار و اعضای شورا توزیع شد.

خیران مؤسسه‌های خیریه شهید شوکت‌پور و شهدای درجزین، مؤسسه خیریه آبشار عاطفه‌ها و همچنین بسیجیان شهر درجزین، یک هزار و 650 بسته حمایتی و معیشتی را در این شهر توزیع کردند.

این بسته‌ها شامل مواد غذایی و بهداشتی به ارزش ریالی هر بسته سه میلیون ریال در قالب رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه شهرستان بین نیازمندان توزیع شد.

مسجدی‌ها باز هم وسط میدان

بسته‌های حمایتی و معیشتی نیکوکاران مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه زیارت مهدی‌شهر با حضور فرماندار شهرستان، امام جمعه مهدی‌شهر، فرمانده سپاه ناحیه و مسؤولان کمیته امداد استان و شهرستان توزیع شد.

خیران مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه زیارت مهدی‌شهر، ۱۲۰ بسته حمایتی معیشتی که شامل ۱۶ قلم مواد غذایی و بهداشتی به ارزش ریالی هر بسته سه میلیون ریال بود، را در این مراسم توزیع کردند.

رسیدگی‌ها ادامه می‌یابد

عبدالرضا میقانی، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر در مراسم توزیع بسته‌های حمایتی با قدردانی از خدمات همه خیران، هیأت امنا و بسیجیان مسجد صاحب‌الزمان (عج) منطقه زیارت مهدی‌شهر گفت: حرکتی که رهبر معظم انقلاب آغاز کردند، با استقبال عظیم مردم خیر شهرستان مواجه شد.

وی بیان کرد: در ماه پرخیر و برکت رمضان، اثرات ارزشمند رزمایش «مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه» را قطعاً در کشور مشاهده می‌کنیم.

فرماندار شهرستان مهدی‌شهر گفت: در حال حاضر، بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارها از ویروس کرونا آسیب جدی دیده‌اند که رسیدگی به آنان در دستور کار قرارگاه مواسات و همدلی شهرستان قرار دارد.

انتهای پیام/74001/م/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول