اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

جشنواره «کارلووی واری» لغو شد!

جشنواره بین المللی فیلم کارلووی واری لغو شد اما برنامه اکران فیلم های منتخب و ارائه بخشی به صورت آن لاین در دستور کار این رویداد قرار گرفت.

جشنواره «کارلووی واری» لغو شد!

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، کارلووی واری  جشنواره  بین المللی فیلم که مهمترین رویداد سینمایی اروپای مرکزی و شرقی محسوب می شود، امسال به دلیل همه گیر شدن ویروس کرونا  برگزار نمی شود.

 

درعوض، این فستیوال فیلم هایی را از مجموعه خود در سینماهای سراسر جمهوری چک اکران خواهد کرد، زیرا این کشور آماده می شود تا دوباره سینماها را باز کند. این رویداد بخش مربوط به صنعت سینمای خود را به صورت آن لاین برگزار می کند.

دیدن یک فیلم با دیگران در سالن سینما یک تجربه قدرتمند و غیر قابل جایگزینی است

جیری بارتوسکا، رئیس جشنواره کارلووی واری گفت: ما به شدت اعتقاد داریم که دیدن یک فیلم با دیگران در سالن سینما یک تجربه قدرتمند و غیر قابل جایگزینی است. و چون جشنواره کارلووی واری یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی در جمهوری چک محسوب می شود تصمیم گرفتیم تا نسخه ای جایگزین فستیوال واقعی ارائه دهیم و فیلمسازان، مخاطبان و مردم جاهای مختلف را به منطور لذت بردن از آثار سینمایی در یکم جای مشترک گردهم آوریم.

 

به گفته مسولان این جشنواره، در حین آماده سازی این رویداد، بخش برنامه ریزی جشنواره انواع فیلم های متنوع را که می دانستند برای مخاطبان جشنواره جذاب است، انتخاب کرده است.

اکنون سینماروهای سراسر این کشور فرصتی خواهند داشت تا با انتخاب متنوع فیلم های جشنواره طی ۹ روز که در ابتدا برای جشنواره، ۳ تا ۱۱ جولای برنامه ریزی شده بود، به تماشا بنشینند.

 

این جشنواره یک نسخه مجازی از برنامه خود با نام KVIFF «وعده های شرقی»  را در تاریخ ۶ تا ۸ جولای ارائه می دهد.

این فستیوال همچنین به پروژه یوتیوب با عنوان «We Are One» که فستیوال جهانی فیلم است، ملحق شده است.

 

پنجاهمین دوره جشنواره از ۲ تا ۱۰ جولای سال ۲۰۲۱ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول