اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مسئول فلسطینی: مخالفت جامعه بین‌الملل با الحاق کرانه باختری، با مجازات رژیم صهیونیستی نشان داده شود

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین خطاب به جامعه بین‌الملل گفت که این جامعه باید مخالفت خود را با طرح‌های رژیم صهیونیستی در قالب اقدامات تنبیهی و مجازات این رژیم عملی کند.

مسئول فلسطینی: مخالفت جامعه بین‌الملل با الحاق کرانه باختری، با مجازات رژیم صهیونیستی نشان داده شود

به گزارش گروه بین‌‌الملل خبرگزاری فارس، «حنان عشراوی» عضو کمیته اجرایی سازمان  آزادی‌بخش فلسطین (ساف)  از مواضع برخی از کشورها و نهادهای بین‌المللی در عدم پذیرش طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری استقبال کرد.

عشراوی در عین حال، با انتشار بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل خواست مواضع خود را برای بازخواست رژیم صهیونیستی به خاطر تجاوزارت روزافزون این رژیم، به صورت اقدامات تنبیهی عملی کند.

خبرگزاری «صفا» به نقل از این مسئول فلسطین گزارش داد که جامعه بین‌الملل باید از تأثیر گروهی خود برای تدوین یک روش سیاسی، قانونی و مالی چندجانبه و مورد اطمینانی استفاده کند که مانع سیاست گریز از مجازات و قلدری رژیم صهیونیستی شود.

وی تصریح کرد که قلدری این رژیم، اراده بین‌الملل را به چالش می‌کشد و اشغال اراضی و منابع فلسطین را موجه می‌کند ولی روش سیاسی جامعه بین‌الملل باید اشغالگری اسرائیل را پایان ببخشید و باعث تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای 1967 به پایتختی قدس شرقی شود.

عشراوی در ادامه تصریح کرد، بیانیه‌های روسیه، چین، نروژ، ایرلند، ایتالیا، اسپانیا، فرانسه، آلمان، بلژیک و اتحادیه اروپا، نشانگر پایبندی جهانی و اصولی به حقوق بین‌الملل است؛ حقوقی که هر گونه عملیات الحاق را ممنوع می‌داند.

این مسئول ساف ضمن قدردانی از مواضع ملت و رهبری فلسطین در قبال طرح رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، خاطر نشان کرد، متأسفانه پایبندی مثبت به حقوق بین‌الملل و حقوق ملت فلسطین، با اقدامات هدفمند و ویرانگر رژیم صهیونیستی مبنی بر الحاق کرانه باختری، افزایش شهرک‌سازی، چپاول اراضی و منابع و دزدی دارایی‌های فلسطین مواجه شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد، هدف رژیم صهیونیستی از چنین اقداماتی، نابودی اقتصاد فلسطین و تثبیت واقعیتهای جدید به صورت عملی است؛ خاصه اینکه هیچ بازخواست عملی و جدی در سطح بین‌الملل از این رژیم صورت نمی‌گیرد و آمریکا نیز پوشش لازم را برای سیاستهای و طرحهای جنایتکارانه این رژیم فراهم می‌کند.

مساله الحاق بخشهایی از کرانه باختری به سرزمینهای اشغالی پس از انتخابات مارس و توافق نتانیاهو و بنی گانتز برای تشکیل کابینه ائتلافی جدی‌تر شده است. 

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس ائتلاف آبی و سفید اخیرا بر سر تشکیل کابینه فراگیر توافق کردند و از جمله موارد مورد توافق آنها آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری از ماه ژوئیه است.

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی یکشنبه (روز گذشته) تاکید کرد که واشنگتن طی دو ماه آینده به تل آویو برای پیشبرد طرح الحاق بخشهایی از کرانه باختری اشغالی چراغ سبز خواهد داد.(جزئیات بیشتر). 

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول