اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

تعطیلی مدارس حریف عشق معلمی نمی‌شود

معلم مظهر علم، ادب، آگاهی در جامعه است که در جایگاه استاد احیاگر انسانیت انسان‌هاست و این روزها که مدارس به دلیل ورود مهمان ناخوانده‌ی «کرونا» تعطیل شده‌اند، معلمان نشان داده‌اند که تعطیلی مدارس حریف عشق معلمی نمی‌شود.

تعطیلی مدارس حریف عشق معلمی نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نخستین معلم بشریت بی‌شک خدای متعالی است که بنده‌هایش را از لطف و رحمت خود بی‌نیاز می‌کند و انبیای الهی را آفرید تا در مسیر انسان‌سازی و هدایت آنها گام بردارند و امروز نیز معلمان با پیروی از راه انبیا و اولیا ادامه دهنده راه بزرگ معلمان بشریت هستند و هر آنچه از مقام شامخ معلم گفته شود بازهم جایگاه ارزشمندشان را نمی‌توان توصیف کرد.

12 اردیبهشت که در تقویم ایرانیان به روز معلم نامگذاری شده بیانگر جایگاه والای آنهاست و قطعا زحمات و تلاش‌هایشان در راه آموزش به افراد جامعه با هیچ هدیه و زبان و قلمی قابل ستایش نیست.

در روزهای پایانی سال 98 که مهمان ناخوانده‌ای به نام کرونا سراسر جهان و کشور ایران را درگیر خود کرد، مدارس و دانشگاهها به تعطیلی کشیده شد و به گفته مدیرکل آموزش و پرورش کردستان 300 هزار دانش‌آموز و 24 هزار معلم در این استان خانه‌نشین شدند و سه هزار مدرسه نیز در سطح کردستان تعطیل شد.


اما از آنجا که شعار وزارت آموزش و پرورش با عنوان «آموزش، تعطیل نیست» مورد توجه تمامی دست‌اندرکاران امر و فرهنگیان و معلمان قرار گرفت، آموزش و پرورش استان کردستان با تلاش معلمان توانمند و مجرب سعی در تهیه برنامه‌های آموزشی در قالب سی‌دی کرد تا بتواند اوقات فراغت دانش‌‌آموزان را در دوران قرنطینه خانگی با ادامه تحصیل به صورت غیرحضوری پرکند.

علاوه بر تهیه فیلم‌های آموزشی، شبکه‌ای با عنوان شاد به منظور آموزش دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است که دانش‌آموزان از طریق این شبکه مجازی با استفاده از خلاقیت و ابتکارات معلمان پیگیر آموزش خود هستند.

اما به دلیل عدم وجود امکانات لازم از قبیل اینترنت، دسترسی به گوشی هوشمند و سایر تکنولوژی‌های روز برای آموزش مجازی و غیرحضوری دانش‌آموزان، تعدادی از معلمان با ورود به منازل دانش‌آموزان پیگیر تحصیل و آموزش آنها هستند.

عده‌ای از معلمان مدارس استثنایی سنندج در این روزها نشان داده‌اند که تعطیلی مدارس حریف عشق معلمی نمی‌شود به‌گونه‌ای که معلمان آموزشگاه توکل ناحیه یک سنندج با حضور در منزل دانش‌آموزان معلول جسمی و ذهنی الفبای زندگی و عشق و ایثار را آموزش می‌دهند.

بی‌شک فداکاری معلمان برای برپایی کلاس‌های درس در مناطق روستایی و عشایری با وجود کرونا هر روز به گوش می‌رسد و در این میان برخی از معلمان سنندجی نیز از این قافله مستثنی نبوده و با حضور در منزل دانش‌آموزان ناتوان و معلول جسمی آموزش را تعطیل نکرده و آن را تداوم بخشیده‌اند.

هر روز این مدافعان آموزش به عشق دانش‌آموزان خود، مسیر پرخطر بیماری را طی می‌کنند تا مبادا صفحات کتاب درسی دانش‌آموزان با گذشت روزها ورق نخورد و از درس عقب بمانند و الفبای زندگی و عشق و ایثار را در خانه‌های شهر آموزش می‌دهند.

در شهرهای دیگر کردستان نیز بسیاری از معلمان در کنار آموزش، عشق و ایثار را به شاگردان خود می‌آموزند و نشان می‌دهند که حتی بیماری یارای مقابله در برابر عشق معلمی را ندارد.

میزان تعهد معلمان مناطق فاقد دسترسی به اینترنت، دور افتاده و صعب‌العبور در شهرهای استان به ویژه شهرستان سروآباد در ایام تعطیلی اجباری مدارس نشان می‌دهد همانگونه که کادر زحمتکش درمانی کشور با فداکاری بی‌مثال خود فرشتگان سلامت مردم هستند، معلمان و راهبران آموزشی نیز با حداقل امکانات و با تلاش و جدیت خود جهادگران و قهرمانان عرصه تعلیم و تربیت این مرز و بوم هستند.

بی‌شک نه تنها 12 اردیبهشت بلکه هر روز را می‌توان به نام انسان‌سازان و عاشقان تعلیم و تعلمی نام برد که فداکارانه برای تحصیل دانش‌آموزانشان می‌کوشند و از هیچ کوششی فروگذار نیستند.

انتهای پیام/2330/72

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول