اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ضرورت تشکیل قرارگاه رسانه‌ای در استان/رسانه باید جریان حق‌طلبی را تقویت کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه باید به سمت شکل‌گیری جریان رسانه‌ای در استان پیش برویم، گفت: باید نقشه عملیات رسانه‌ها به خوبی ترسیم و اولویت‌ها مشخص شود تا بتوان طبق یک نقشه راه مطالبه اجتماعی را پیش برد.

ضرورت تشکیل قرارگاه رسانه‌ای در استان/رسانه باید جریان حق‌طلبی را تقویت کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مهدی طاهری، صبح امروز در دیدار با جمعی از مدیران خبرگزاری‌های استان، با بیان اینکه متأسفانه جریان واحد رسانه‌ای در استان وجود ندارد تا خط انقلاب را پررنگ پیگیری کند، گفت: باید مدیریت فضای مجازی و اثرگذاری بر این فضا از طریق بچه‌های انقلاب صورت بگیرد و این از ضرورت‌ها است.

رسانه جریان‌ساز باید مستقل، آزاد و شجاع باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نخستین ویژگی بارز یک رسانه اثرگذار را استقلال دانست و افزود: استقلال به معنای آن که به هیچ‌کس وابسته نباشد نه این‌که به هیچ جایی وابستگی نداشته باشد.

وی ادامه داد: قطعا رسانه اثرگذار مروج اشخاص نیست بلکه به جریان وابستگی دارد و استقلال رسانه‌ای به معنای نداشتن ارتباط سازمانی نیست.

طاهری آزادی را یکی دیگر از ویژگی‌های رسانه تأثیرگذار در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: رسانه باید در بیان حق آزاد باشد نه اینکه تابع میل اشخاص و حتی سازمان‌ها قلم بزند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: شجاعت و تدبیر نیز از دیگر ویژگی‌های یک رسانه جریان‌ساز است.

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها امروز دچار هیجان‌زدگی شده‌اند، گفت: وقتی هیجان در رسانه زیاد شود، تدبیر از بین می‌رود و همین امر سبب درگیری و عدم تأثیرگذاری رسانه می‌شود.

طاهری تدبیر را شرط لازم هر رسانه دانست و افزود: تدبیر سبب می‌شود رسانه هم درست عمل کند و مفید واقع شود و هم عمق‌بخشی خبر را افزایش می‌دهد و این همان چیزی است که باید رخ دهد.

ضرورت تشکیل قرارگاه رسانه‌ای در استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه جریان رسانه منظم و منطقی عمل می‌کند و این به معنای پوشش خبرهای یکدیگر نیست، خاطرنشان کرد: باید به سمت شکل‌گیری جریان رسانه‌ای در استان پیش برویم؛ جریان رسانه‌ای یعنی یک هیأت اندیشه‌ورز که یک قرارگاه دارد.

وی با بیان اینکه جریان رسانه‌ای به دنبال تصمیم‌سازی است، تشریح کرد: باید نقشه عملیات رسانه‌ها به خوبی ترسیم و مشخص شود اولویت‌ها چیست تا بتوان طبق یک نقشه راه کارها را پیش برد.

طاهری با تأکید بر اینکه مطالبات رسانه باید بر مبنای حق باشد، افزود: امروز در دنیا مدیریت افکار عمومی حرف نخست را می‌زند و این امر در بحث ویروس کرونا به خوبی خود را نشان داد؛ اگر توانستیم میزان نفوذ را ببینیم نه میزان حضور را درست عمل کرده‌ایم.

رسانه باید جریان حق‌طلبی را تقویت کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مطالبه اجتماعی باید پایه جریان‌شناسی رسانه‌ای باشد و در نهایت منجر به تقویت جریان حق‌طلبی در استان شود، گفت: افکار عمومی یا مبتنی بر اعتماد است و یا مبتنی بر میل؛ اگر رسانه در راستای میل و خواسته مردم حرکت کرد، خود را به انحطاط کشانده است.

وی در پایان داشتن اعتماد به نفس در رسانه را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: اگر اعتماد به نفس در رسانه وجود نداشته باشد، کارها به خوبی پیش نمی‌رود؛ نباید خود را دست کم بگیریم چراکه هیچ چیزی کم نداریم.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول