اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رزمایش همدلی، ارائه مدل مدیریت اجتماعی به جهان/ توان مردمی در خدمت مشکلات مردم

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در رزمایش همدلی به‌دنبال یک سیستم جدید مدیریت اجتماعی هستیم که در آن توان مردم برای حل مسئله مردم به کار گرفته می‌شود، گفت: به دنیا خواهیم گفت که چگونه می‌شود اجتماع را برای حل معضلات اجتماعی به میدان آورد.

رزمایش همدلی، ارائه مدل مدیریت اجتماعی به جهان/ توان مردمی در خدمت مشکلات مردم

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، در خصوص فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای رزمایش مواسات و همدلی در کشور گفت: استفاده از کلمه رزمایش در یک عملیات مردمی می‌تواند به‌معنای مقدمه‌سازی برای یک عملیات بزرگتر باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این رزمایش یک تمرین برای مواجهه با یک تفکر و تمدن در مقابل تمدن اسلامی و ایرانی است.

وی ضمن مقایسه نحوه مواجهه ملت ایران با شیوع بیماری با سایر کشورها یادآور شد: در طول تاریخ ملت ایران هرگاه متوجه شده که دیانت و ملیتش هم‌زمان مورد هجمه قرار گرفته است دست به کار شده و این از ویژگی‌های منحصربفرد ملت ایران است.

رزمایش همدلی، ارائه مدل مدیریت اجتماعی به جهان

طاهری این ظرفیت مردمی را سرمایه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری ما را به کسب آمادگی دعوت کردند و لذا این رزمایش یک شروع است، نه یک پایان، شروع برای یک عملیات از سنخ مدیریت اجتماعی است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: ما به‌دنبال یک سیستم جدید مدیریت اجتماعی هستیم که در آن مردم را به میدان می‌آوریم.

وی با بیان اینکه مدل مردم‌سالاری دینی امام(ره) یعنی در تمام عرصه‌ها مردم خود میدان‌دارند نه اینکه دیگران را برای میدان‌داری انتخاب کنند، عنوان کرد: مردم تعیین‌کننده، اثرگذار و تحول‌آفرینند.

بهره‌گیری از اجتماع برای حل معضلات اجتماعی

طاهری توضیح داد: مدلی که در این رزمایش مدنظر است به میدان آمدن فرماندهان نیست بلکه راهبری مردم برای به میدان آمدن جهت حل مسئله خودشان است و در این مدل مدیر جهادی، ایثارگر و مخلص در کنار مردم است و برای مردم تلاش خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ما در این رزمایش درصدد ارائه مدل مدیریت اجتماعی به دنیا هستیم، افزود: به دنیا خواهیم گفت که چگونه می‌شود اجتماع را برای حل معضلات اجتماعی به میدان آورد و از این سرمایه بهره برد.

وی با تأکید بر اینکه در رزمایش مواسات مردم را از توانشان خلع نمی‌کنیم، تشریح کرد: راهبری یعنی طراحی نقشه، رصد نیازها، تقسیم وظایف و مهمتر از همه اعتماد به توان مردم و لذا در این طرح توان مردم برای خود مردم به کار گرفته می‌شود.

طاهری تحقق این امر را مستلزم جلب اعتماد عمومی دانست و خاطرنشان کرد: مردم تا زمانی که اعتماد نکنند وارد میدان نخواهند شد و این اعتماد محقق نمی‌شود مگر با مدیرانی متواضع با مردم و متکبر در برابر دشمن.

ضرورت احیای معتمدین محلات و مسجدمحوری برای اعتمادسازی عمومی

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه سیستم اعتماد عمومی در گذشته و به‌واسطه حضور معتمدین در جامعه ما وجود داشته است، گفت: معتمدین با نوع معاشرتی که در طول حیات خود با مردم داشتند و تلاشی که برای حل مشکلات مردم می‌کردند، معتمد خوانده شدند.

وی ادامه داد: این معتمد حول محور امام جماعت محله و عموما در مسجد به‌عنوان مهمترین مرکز شیعه، به حل مشکلات مردم مبادرت می‌ورزید و در شرایط فعلی ضرورت احیای این موضوع به شدت احساس می‌شود.

طاهری اظهار داشت: برای ایجاد شبکه اعتماد عمومی باید مسجدمحوری و محله‌محوری مدنظر قرار گیرد و مسجد محله مرکز حل مشکلات مردم باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر ما در مساجد بیشتر پیش‌نماز داریم تا امام جماعت، تصریح کرد: روحانیت باید بداند که از پیش‌نماز بودن باید ارتقا پیدا کند.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول