اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

از نگرانی پیرامون موضوع آب تا اختلافات جدی مردم با ادارات دولتی

اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت فرارسیدن روز ملی شورا با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند، نگرانی پیرامون موضوع آب مهمترین مسئله مطرح شده در این دیدار بود.

از نگرانی پیرامون موضوع آب تا اختلافات جدی مردم با ادارات دولتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اعضای شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز به مناسبت فرارسیدن 9 اردیبهشت‌ماه و روز ملی شورا با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

در این جلسه چند تن از اعضای شورای اسلامی استان به بیان برخی مشکلات پرداختند و نگرانی پیرامون موضوع آب مهمترین مسئله مطرح شده در این دیدار بود.

فرهاد رئیسی در ابتدای جلسه ضمن گرامیداشت روز ملی شوراها، در خصوص اهمیت این نهاد مردمی گفت: دستور امام(ره) مبنی بر تشکیل شوراهای اسلامی و اختصاص 9 اصل از قانون اساسی به شوراها نشان از اهمیت بالای این نهاد دارد.

رئیس شورای اسلامی استان با بیان اینکه تا مردم در صحنه نباشند و مسؤولیت امور را به عهده نگیرند، مشکلات حل نخواهد شد، یادآور شد: در موضوع کرونا که بسیاری از کشورهای مترقی را به زانو درآورده، کشور ما به یمن حضور مردمی سرافرازانه در حال عبور از بحران است.

عدم پذیرش شوراها توسط بخش دولتی به عنوان حلقه واسط میان مردم و مسؤولان

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز بخش دولتی نتوانسته با بخش مردمی هماهنگ شود و شوراها را به عنوان حلقه واسط میان مردم و مسؤولان بپذیرد.

رئیسی شوراهای اسلامی را نیازمند قوانین حقوقی شفاف دانست و افزود: بسیاری از قوانین نیازمند بازنگری است.

رئیس شورای اسلامی استان با بیان اینکه ظرفیت مردمی شوراها منبع اثر در حوزه‌های مختلف است، اظهار داشت: شوراها با کمترین هزینه بیشترین خدمات را ارائه می‌دهند اما مشکلات مالی مانع انجام بسیاری از کارهاست.

وی جامعه شورایی چهارمحال و بختیاری را یک‌هزار و 867 نفر عنوان کرد و گفت: وظیفه اصلی شورای استان فعال کردن 10 شورای شهرستان است که با بازدیدهای منظم فعالیت آن‌ها رصد می‌شود.

رئیسی در خصوص موفقیت‌های استان در شورای عالی کشور توضیح داد: تا کنون 24 طرح توسط نمایندگان استان در این شورا ارائه شده که 4 طرح از این تعداد در کمیسیون‌های شورا قرار گرفته و یک طرح به صحن علنی ورود کرده است.

رئیس شورای اسلامی استان با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با ادارات اظهار کرد: 642 مصوبه از این جلسات بیرون آمده که البته بسیاری از آن‌ها عملیاتی نشده است.

یکی از مشکلات عمده شوراها عدم تسلط بر قانون است

وی یکی از مشکلات عمده شوراها را عدم تسلط بر قانون دانست و تصریح کرد: به واسطه این عدم آگاهی گاها به جایگاه شورا خدشه وارد شده است و لذا آموزش اعضا را در اولویت قرار داده‌ایم.

رئیسی ادامه داد: بخش دولتی و مردم هم باید از حوزه وظایف شورا آگاه شوند تا این حلقه ارتباطی بتواند مثمرثمر باشد.

رئیس شورای اسلامی استان با اشاره به اینکه مردم چهارمحال و بختیاری در موضوع آب مورد ظلم قرار گرفته‌اند، گفت: برخی قانو‌ن‌گریزی‌ها آرامش مردم را برهم زده و لازم است با ورود نهادهای نظارتی جلوی زیاده‌خواهی برخی گرفته و منافع مردم استان حفظ شود.

وجود اختلافات و مشکلات مرزی میان شهرستان بن با داران و چادگان

در ادامه جلسه مسلم مولوی با اشاره به دوبار تخریب آبگیر بن_ بروجن و عدم برخورد جدی با عاملان آن گفت: خواسته مردم ورود جدی مسؤولان استان به این موضوع است.

رئیس شورای شهرستان بن اظهار داشت: بسیاری از روستاهای شهرستان با ادارات دولتی همچون محیط زیست، منابع طبیعی و بنیاد مسکن اختلاف و مشکل جدی دارند.

وی همچنین به مشکلات مرزی شهرستان با چادگان، داران و سامان اشاره کرد و افزود: حل این مشکلات نیازمند ورود نهادهای امنیتی و اجرایی است.

امام جمعه وردنجان در اسرع وقت معرفی شود

مولوی تعیین امام جمعه شهر وردنجان را در اسرع وقت خواستار شد و توضیح داد: متاسفانه مدتی است حضور برخی افراد غیربومی که به توزیع و فروش موارد مخدر در شهر وردنجان اقدام می‌کنند چهره مذهبی شهر را زیر سوال برده است و لذا خواستار اقدام فوری دادستان و نیروی انتظامی هستیم.

بهنام صادقی سفیددشتی نیز جامعه شورایی را واصل و پل ارتباطی میان مزدم و مسؤولان دانست و گفت: شورا مدنی‌ترین نهادی است که از دل مردم انتخاب می‌شود.

نماینده شهرستان بروجن در شورای استان ادامه داد: شوراها بدون هیچ مزدی برای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند و همکاری مسؤولان با شورا به معنای توجه آنان به مشکلات مردم است.

شهرستان بروجن، پیشانی خشکی چهارمحال و بختیاری

وی با بیان اینکه مسئله آب استان را ملتهب کرده است، افزود: این آب برای مصارف غیرشرب نیست و بناست آب شرب 450 هزار نفر را تامین کند.

صادقی شهرستان بروجن را پیشانی خشکی استان دانست و اظهار داشت: چنین بی‌قانونی و بی‌عدالتی شایسته جامعه اسلامی نیست و لذا مسؤولان باید ورود جدی به حل موضوع داشته باشند.

نماینده شهرستان اردل در شورای استان نیز مشکل اصلی مردم را آب عنوان کرد و گفت: اگر همین روند پیش برود شهرستان اردل نابود خواهد شد.

اختلاف جدی مردم شهرستان بن با بنیاد مسکن و محیط زیست

در ادامه نشست زلیخا قنبری گفت: شهرستان تازه تأسیس بن بسیار محروم است و اختلاف با ادارات دولتی همچون محیط زیست، منابع طبیعی و بنیاد مسکن رنج مردم شهرستان را دوچندان کرده است.

نماینده شهرستان بن در شورای استان به مشکل آب برخی روستاهای این شهرستان اشاره کرد و افزود: سد زاینده‌رود کنار ماست و خودمان تشنه‌ایم.

پس از طرح مشکلات و پیشنهادهای اعضای شورای اسلامی استان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام ضمن تبریک و گرامیداشت روز ملی شوراها گفت: امام خمینی(ره) نگاه ویژه به شوراها داشتند و به نقش عمیق و اثرگذار مردم در پیشبرد اهداف و حل مشکلات باور داشتند.

نقش شورا در انجام امور کمک‌کننده و اثرگذار است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه کشور زمانی درست اداره می‌شود که مردم در صحنه باشند، اظهار داشت: متاسفانه برخی مردم و نهادهای مردمی همچون شورا را معارض و مانع اهداف خود می‌دانند.

وی ادامه داد: مسؤولان باید بدانند که تعامل و نزدیکی به شوراها در انجام امور کمک‌کننده و اثرگذار است.

نکونام نگرانی پیرامون موضوع آب را نیازمند حاکم شدن منطق دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف باید با منطق موضوع را پیگیری کنند.

حل موضوع آب نیازمند حاکم شدن منطق است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ما مخالف انتقال آب به استان‌های دیگر نیستیم، توضیح داد: حق و حقوق مردم چهارمحال و بختیاری در این انتقال‌ها باید رعایت شود و این طرح‌ها استان را دچار ضایعه و مشکل نکند.

نکونام در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اعضای شورای اسلامی استان خاطرنشان کرد: همانقدر که به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اهتمام دارید به فرهنگ مردم هم فکر کنید.

وی اظهار داشت: ترویج سبک زندگی اسلامی و رشد اخلاق از ضروریات است.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول