اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

گزارش فارس از جلسه امر به معروف/ از کشف خانه‌های فساد تا ورود به مسئله آب

گزارش از اقدامات انجام شده، بررسی برنامه‌ها و اهداف ستاد، تشکیل شبکه گسترده طلایه‌داران و تشکیل گروه‌های مطالبه‌گری و حمایت از نیروهای آتش به اختیار در راستای امر به معروف و نهی از منکر از جمله مسائل طرح شده در این جلسه بود.

گزارش فارس از جلسه امر به معروف/ از کشف خانه‌های فساد تا ورود به مسئله آب

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد ظهر امروز اولین جلسه استانی ستاد امر به معروف و نهی از منکر در سال جدید در محل دفتر نماینده ولی فقیه چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

گزارش از اقدامات انجام شده، بررسی برنامه‌ها و اهداف پیش روی ستاد، تدابیر ستاد برای ماه مبارک رمضان، تشکیل شبکه گسترده طلایه‌داران و تشکیل گروه‌های مطالبه‌گری و حمایت از نیروهای آتش به اختیار در راستای  امر به معروف و نهی از منکر از جمله مسائل طرح شده در این جلسه بود.

ابتدای جلسه رضا مولوی از فعالیت‌های اخیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان گزارشی ارائه داده و افزود: در حال حاضر 3 هزار و 500 نفر طلایه‌دار آمر به معروف و ناهی از منکر در سطح استان جذب و مورد آموزش قرار گرفته‌اند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: این نیروها در قالب گروه‌های 10 نفره در تمامی محله‌ها سازماندهی شده‌اند به طوری که در هر کوچه حداقل یک طلایه‌دار وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: برای شناسایی بهتر نقاط کور و اشراف بهتر بر محله‌های سطح شهرکرد این شهر را به سه منطقه شمال، غرب و شرق به محوریت یکی از مساجد هر منطقه تقسیم بندی کرده و نیروها را به صورت شبکه‌ای در این مناطق فعال کرده‌ایم.

کشف 800 لیتر مشروب و شناسایی خانه‌های فساد در شهرکرد

وی از جمله اقدامات این شبکه گسترده نیروها و طلایه‌داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت:کشف 800 لیتر مشروب در منطقه غرب شهرکرد و کشف خانه‌های فساد در مناطق شرق و شمال این شهرستان با همکاری نیروهای انتظامی و شناسایی نقاط آسیب‌پذیر در هر منطقه، فعال شدن گروه‌های تذکر لسانی همچنین ضدعفونی کردن معابر و تولید ماسک از جمله فعالیت‌های این شبکه گسترده بوده است.

در ادامه علی محمد اکبری نیز در خصوص ابلاغیات و اهداف پیش روی ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: تشکیل گروهای جهادی امر به معروف و نهی از منکر به صورت تخصصی در موضوعات مختلف از جمله حوزه فرهنگ، سبک زندگی اسلامی ، سلامت، آسیب‌های اجتماعی، ازدواج، ارزش‌گریزی، بحران جنسی، محیط‌زیست، گردشگری، بلایای طبیعی، عدالت اجتماعی، کمک به مستضعفین، بررسی فضای مجازی و مطالبه‌گری از جمله مهمترین اقدام ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواهد بود.

آمران به معروف و ناهیان از منکر در شهرکرد تشویق می‌شوند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: حمایت هدفمند از این گروه‌ها و گسترش مشارکت‌های مردمی در قالب‌های مختلف بخصوص در مبحث مطالبه‌گری صحیح باعث کاهش و نابودی بسیاری از فساد ها چه در مردم و چه در دستگاه‌های حکومتی خواهد شد.

فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع) اظهار داشت: ساماندهی گروه‌های تخصصی و صدور کارت برای اعضای هر گروه و همچنین  شناسایی الگوهای موفق امر به معروف و نهی از منکر  و معرفی و تقدیر از آن‌ها نیز در دستور کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر قرار خواهد گرفت.

در ادامه تعدادی از حاضرین در جلسه تقاضای تبیین بیشتر مبحث مطالبه گری و حمایت از مطالبه گران را داشتند و در مورد مسئله انتقال آب خواستار تعیین موضع ستاد شدند.

انتقال آب باید بر اساس منافع طبیعت و مردم باشد

در آخر حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام اظهار داشت: در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر رکن اساسی پیشرفت و مبارزه با فساد در همه مسائل است و آمرین به معروف و ناهیان از منکر مخصوصا جوان‌های آتش به اختیار که در قالب مطالبه‌گری مشغول امر به معروف و نهی از منکر هستند باید مورد حمایت و محبت قرار گیرند.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر اضافه کرد: این ستاد باید همانند درختی باشد که در همه کوچه و محله‌ها شاخ و برگ داشته و مشکلات و مسائل مردمی از طریق این نیروها شناسایی و برای حل آن‌ها تلاش گردد.

امام جمعه شهرستان شهرکرد در مورد مسئله آب خاطرنشان  کرد: مسئله آب از مسائلی است که اگر منطق بر آن حاکم شود و حقوق مردمان دیده شود مشکلی پیش نخواهد آمد و استان ما آب را به روی کسی نبسته و نخواهد بست اما انتقال آب باید با توجه به وضعیت محیط زیست و جلوگیری از آسیب رسیدن به طبیعت و مردمان منطقه باشد که در این خصوص درحال برگزاری جلسات و پیگیری مطالبات مردمی هستیم.

انتهای پیام/3339/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول