اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

آزادسازی 40 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی فردیس

مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان فردیس از آزادسازی 40 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: رفع تصرف اراضی ملی و کشاورزی در سراسر استان و به صورت همزمان اجرا شد.

آزادسازی 40 هزار متر مربع از اراضی کشاورزی فردیس

علیرضا بدری، مدیر اداره جهادکشاورزی شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، گفت: حسب دستور دادستان محترم عمومی و انقلاب شهرستان فردیس و در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب سال 1374 و اصلاحیه بعدی آن ، امروز چهارشنبه ، تعداد ۱3 مورد تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی کشاورزی منطقه فرخ آباد، زیبادشت و شهرک الهیه از توابع مشکین دشت قلع و قمع و میزان ۴۰هزار مترمربع از اراضی کشاورزی آزاد سازی شد.

وی با بیان اینکه  در این طرح که به صورت مشترک  با حضور رئیس دادگستری، دادستان عمومی، فرمانده و عوامل انتظامی شهرستان فردیس و کارکنان شهرداری مشکین دشت انجام شد، افزود: تعداد 31 مورد دیوارکشی، 13 مورد بنا، 3 مورد آلاچیق، 8 مورد استخر و 800 مترمربع محوطه سازی،  قلع و قمع  و ۴ هکتار از اراضی کشاورزی به وضعیت سابق بازگردانده شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس همچنین یادآور شد: بر اساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی هرگونه ساخت و ساز در خارج از محدوده قانونی شهرها و روستاها بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون مذکور ممنوع است و با متخلفین برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی از شهروندان تقاضا کرد که از خرید املاک فاقد مجوز قانونی خودداری کرده و قبل از انجام معامله از مراجع ذیصلاح از جمله جهاد کشاورزی استعلام کنند، تا مورد سوءاستفاده افراد سودجو واقع نشوند. همچنین  افرادی که به تفکیک و ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی اقدام می کنند بدانند که با متخلفین برخورد قانونی انجام خواهد شد.

بدری با بیان اینکه سامانه ۱۳۱ مدیریت امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آماده پذیرش گزارشات مردمی در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی است، یادآور شد: از همه شهروندان عزیز تقاضا می شود درصورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی موارد را به این سامانه اطلاع دهند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول