اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

دستور دولت آمریکا به شرکت شورون برای توقف فعالیت در ونزوئلا

وزارت خزانه‌داری آمریکا، به شرکت نفتی شورون دستور داده است تا فعالیت خود در ونزوئلا را تا روز یک دسامبر به اتمام برساند.

دستور دولت آمریکا به شرکت شورون برای توقف فعالیت در ونزوئلا

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، وزارت خزانه‌داری آمریکا، شب گذشته به شرکت نفتی شورون این کشور، اعلام کرد که تا روز یک دسامبر باید به حضور خود در ونزوئلا خاتمه دهد.

در این دستور آمده است تا آن زمان شورون می‌تواند تنها فعالیت محدودی در ونزوئلا داشته باشد.

شرکت نفتی شورون، آخرین شرکت آمریکایی است که پس از تحریم ونزوئلا همچنین در این کشور حضور دارد.

دولت آمریکا با هدف اعمال فشار شدید به دولت نیکولاس مادور، رئیس‌جمهور کنونی ونزوئلا، اخیرا تحریم‌های جدیدی را علیه  فعالیت شرکت شورون به صورت مشترک شرکت نفت دولتی ونزوئلا اعمال کرده و بنابراین در قالب این تصمیم روند  قطع همکاری این دو شرکت، تسریع خواهد شد.

از زمان اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ونزوئلا، شرکت شورون توانسته بود، طی دوره‌های سه ماهه از اجرای این تحریم‌ها معاف شود.

معافیت کنونی شورون، امروز به پایان می‌رسد و به نظر می‌رسد دولت آمریکا دیگر قصد ندارد معافیت این شرکت نفتی آمریکایی از تحریم‌های ونزوئلا از روز یک دسامبر به بعد تمدید کند. 

برخی مقامات آمریکایی بر این باورند که ادامه همکاری شورون، با ونزوئلا توانسته به پابرجا ماندن دولت مادورو، کمک کند و دولت آمریکا قصد دارد از این طریق درآمد نفتی ونزوئلا را هدف گرفته و بیش از پیش کاهش دهد.

در حالی مقامات آمریکایی، به سمت محدود کردن فعالیت شورون در ونزوئلا رفتند که این شرکت آمریکایی به همراه دیگر فعالان حاضر در صنعت نفت آمریکا، به دلیل شیوع ویروس کرونا، و کاهش شدید تقاضا ناشی از آن،  در شرایطی کاملا بحرانی قرار دارند.

ارزش سهام شورون، به خاطر منفی شدن قیمت نفت آمریکا، طی روزهای گذشته، به میزان قابل توجهی سقوط کرده است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول