اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

تحلیلگران: احتمال منفی شدن دوباره قیمت نفت آمریکا/ کاهش تولید آمریکا تنها راه درمان

به گفته تحلیلگران، ازآنجایی که ذخیره سازی هنوز حل نشده و آمریکا به تولید خود ادامه می‌دهد، احتمال اینکه این فشارهای کاهشی قیمت بر قراردادهای ماه ژوئن اعمال شود، وجود دارد، مگر اینکه آمریکا تولید نفت خود را کاهش دهد یا متوقف کند.

تحلیلگران: احتمال منفی شدن دوباره قیمت نفت آمریکا/ کاهش تولید آمریکا تنها راه درمان

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مسیر تاریخی در بازارهای نفتی، قیمت نفت آمریکا را تا منفی 40 دلار در هر بشکه سقوط داد، به طوری که تاجران تلاش کردند با توجه به لبریز شدن مخازن ذخیره سازی در بحبوحه کاهش تقاضا ناشی از شیوع ویروس کرونا، از دست این ذخیره های ناخواسته رهایی یابند.

به گزارش رویترز، نفت وست تگزاس اینترمیدیت (WTI) آمریکا برای تحویل در ماه می، مقداری از کاهش های خود را در معاملات امروز از دست داد و فقط به محدوده مثبت بازگشت  و بازیگران بازار را با ارزیابی پیامدهای گسترده تر رها کرد.

اینجا به بررسی برخی از آنچه تحلیلگران در مورد واکنش بازار انتظار دارند، می پردازیم:

* بانک گلدمن ساکز

«چنین حرکت قیمتی می تواند تا پایان روز 21 آوریل، آخرین روز مبادله قرارداد ماه می ادامه یابد. پس از آن، واقعیت فیزیکیِ بازار نفتِ هنوز به شدت، لبریزِ از عرضه، احتمالا فشار کاهشی را بر قرارداد ماه ژوئن WTI اعمال خواهد کرد.»

«اما با توجه به یک مقدار محدود ذخیره سازی باقی مانده، به زودی نیاز می شود که تولید به میزان چشمگیری برای متعادل کردن بازار، کاهش یابد، در نهایت صحنه برای افزایش قیمت به محض ترمیم تدریجی تقاضا چیده می شود.»

* سوشان گوپا، مدیر تحقیقات پایین دستی موسسه وود مکنزی

«با توجه به وضعیت فزونی عرضه، کاهش تاریخی قیمت WTI پیامد فشار کاهشی است که بسیاری از انواع دیگر نفت خام می توانند با آن مواجه شوند.»

«همچنین این وضعیت، فرصتی برای کشورهای بزرگ مصرف کننده در آسیا نظیر چین و هند فراهم می کند تا پر کردن ذخایر نفتی خودشان را سرعت ببخشند. ظرفیتی که این دفعه باقی مانده است، بسیار کمتر از زمان افت قیمت در سال 15-2014 است.»

* هوی لی اقتصاددان بانک OCBC

«پایان دنیا نیست و قیمت های منفی منعکس کننده وضعیت تمام بازار نیست.»

«آیا دوباره این اتفاق می افتد؟ من نمی توانم قول بدهم. کمبود فضای ذخیره سازی در مخازن گران بعید است که حل شده باشد، مگر اینکه تقاضا افزایش یابد یا آمریکا تولید نفت خود را کاهش دهد.»

«زمان بندی بازگشایی اقتصاد آمریکا همچنان مشخص نیست؛ هرچند یک دیدگاه محافظه کارانه از ماه جولای خواهد بود. همزمان، آمریکا تمایلی برای کاهش تولید از طریق برنامه ریزی متمرکز ندارد چراکه برخلاف دیدگاه های نظام سرمایه داری است.»

* اقتصاددان‌های بانک ING

«سوال اساسی این است که آیا ما شاهد تکرار این وضعیت در پایان قرارداد ماه ژوئن در ماه آینده خواهیم بود. احتمال دارد این بار در ماه بعد، موضوع ذخیره سازی حتی بیشتر مد نظر باشد و در نبود بهبود معنادار تقاضا، قیمت های منفی برای ماه ژوئن بازگردد.»

* بانک ANZ

« نفت WTI  در ساعات اولیه مبادلات آسیایی ترمیم شد، اما ما تردید داریم که این نوع نفت برای تحویل در ماه ژوئن تحت فشار قرار نگیرد، مگر اینکه توقف فوری عرضه داشته باشیم. این امر احتمالا با تعطیلی اجباری یا حتی اعلام ورشکستگی صنعت شیل آمریکا اتفاق می افتد.»

انتهای پیام/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول