اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کاهش 6 درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان گفت: با فرهنگ‌سازی و انسجام‌بخشی به فعالیت‌ها و خدمات مرتبط با توزیع فرآورده‌های نفتی مصرف نفت سفید در سال ۹۸ در استان ۶ درصد کاهش داشته است.

کاهش 6 درصدی مصرف نفت سفید در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله گیتی‌منش سه‌شنبه‌شب در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان اظهار کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۹ هزار خانوار نفت سفیدسوز شهری و روستایی در استان وجود دارند که نفت سفید و گاز مایع آنان از طریق ۲۹۹ باب فروشندگی روستایی و هفت شرکت موزع گاز مایع توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۸ مصرف نفتگاز در استان با کاهش ۵ درصدی همراه بوده است، افزود: در این مدت در سطح استان از طریق هفت شرکت موزع و نمایندگی‌های آن گاز مایع مورد نیاز استان توزیع و مصرف شده است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف گاز مایع در استان نیز با کاهش ۱۱ درصدی نسبت به سال گذشته همراه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به نظارت و بازدیدهای صورت گرفته این شرکت پرداخت و عنوان کرد: برای حفظ و صیانت از فرآورده‌های نفتی با توجه به مرزی بودن استان، اقداماتی در خصوص تامین سوخت بخش کشاورزی استان با توجه به شیوع ویروس کرونا و توقف طرح پلاک گذاری ادوات کشاورزی انجام گرفته است.

گیتی‌منش سپس به مصرف سایر فرآورده‌های نفتی در سال ۹۸ در استان اشاره کرد و افزود: در سال گذشته بیش از ۲۰۵ میلیون لیتر نفتگاز در نیروگاه سیکل ترکیبی سنندج مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۴۸ درصدی همراه بوده است.

این مقام مسوول همچنین از فعالیت ۵۲ باب جایگاه سی‌ان‌جی در استان کردستان خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته بیش از ۱۶۷ میلیون متر مکعب سی‌ان‌جی در استان مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال 97 با کاهش دو درصدی همراه بوده است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول